دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

مستندساز مطرح کشور:

برخی از مدیران ما خیلی زیاد درگیر کوته‌فکری هستند/ مدیران غیرحرفه‌ای برای مستندسازان مشکل‌ساز شده‌اند

نگاتیو

سینماپرس: خدایار قاقانی گفت: گردش مدیران فرهنگی به‌ویژه در سینما ضعیف است و مدیران غیرحرفه‌ای برای مستندسازان مشکل‌ساز شده‌اند.

به گزارش سینماپرس، خدایار قاقانی درباره جریان مستندسازی و مشکلات مستندسازان اظهار کرد: برخی از مدیران ما خیلی زیاد درگیر کوته‌فکری هستند.

وی ادامه داد: این دست مدیران با نگرش مصلحت‌اندیشانه و غیرحرفه‌ای نسبت به حوزه کاری‌شان دارند که برای فیلم‌سازان به‌ویژه مستندسازان مشکل‌ساز شده است.

این مستندساز با تأکید بر اینکه سال‌هاست گردش مدیران فرهنگی به‌ویژه سینما ضعیف بوده است، تصریح کرد: مدیری داریم که ۲۰ سال پیش مدیر بوده و الآن هم مدیر است و فعالیت دارد.

قاقانی با اشاره به اینکه این گردش در حوزه مدیریت فرهنگی دور باطل فیلم‌سازی را ایجاد می‌کند، اضافه کرد: این مدیریت‌ها آثار سوء و تخریب‌کننده در عرصه فیلم‌سازی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این مدیران از مستندهایی با مدل مشخص و واضح و روشن و بی‌خاصیت که به هیچ کجای جامعه برنمی‌خورد حمایت می‌کنند، تصریح کرد: تکرار مکررات هستند و باعث کهنگی می‌شود.

این فیلم‌ساز با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی آدم‌هایی که دنبال تجربیات جدید هستند کنار می‌نشینند، اضافه کرد: هنوز وامدار بزرگان مستند از دهه‌های ۴۰ و ۵۰ هستیم.

قاقانی با اشاره به اینکه احترام به بزرگان مستند کشور جدای این قضیه است، اظهار کرد: باید کارهایی را تولید کنیم که از زیر این سایه خارج شویم و تولیداتی خوب و پرمحتوایی را خلق کنیم.

*فارس

برچسب‌ها

نظرات

  • ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۸
    1 0
    آفرین . چه درست گفته ایشون

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.