دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

«هول» و «آجور تا بند» امشب روی آنتن شبکه مستند

شبکه مستند

سینماپرس: مستندهای «آجور تا بند» و «هول» امشب در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند، ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند خواهند رفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های «آجور تا بند» و «هول» امشب در قالب برنامه تلویزیونی مستند روی آنتن شبکه مستند خواهند رفت.

سفر سخت

«آجور تا بند» روایتی تصویری از زندگی کوچ نشینان تالش است که نبی الله شعبانی آن را جلوی دوربین برده است.

شعبانی، کارگردان مستند «آجور تا بند» درباره این مستند گفت: «آجور تا بند» قصه کوچ یک خانواده تالشی است که در چهار مرحله کوچ می کنند و در هر مرحله ای زوایای مختلف زندگی آن ها را که پر از مرارت ها و در عین حال زیبایی های زندگی در کنار طبیعت است به تصویر کشیده‌ایم.

شعبانی اضافه کرد: قسمت اول این کوچ، آجور نام دارد. آجور به معنای منطقه ای است که برای سکونت در زمستان از آن استفاده می شود و نزدیک جلگه و جنگل است. در این شرایط، زمین پوشیده از برف است و هیچ علفی برای دام ها وجود ندارد، پس مردان مجبورند از درختان بسیار بلند بالا بروند و جان خود را به خطر بیندازند تا بتوانند برای دام ها غذا تهیه کنند. این مسیرِ کوچ پر است از این اتفاقات جذاب که سعی شده در مستند «آجور تا بند» به نمایش گذاشته شود.

غولی که مردم را ترسانده بود

حمید صادقپور، کارگردان مستند «هول» درباره تولید این اثر گفت: در سفری که به شهرستان بردسکن داشتم از مردم شنیدم که در یکی از روستاها «غول» پیدا شده و کنجکاو شدم که چه اتفاقاتی افتاده که مردم به این نتیجه رسیده اند. مستند «هول» روایت همین کنجکاوی در ترس توهم آلود مردم آن روستاست.

وی افزود: البته ما فقط این قصه را جست و جو کرده ایم و جواب قاطعی در پایان نمی دهیم که این داستان حقیقت داشته است یا نه. بیشتر تلاش شده تا نوع مواجهه آدم ها با این موضوع بررسی شود. این ترس وهم آلود در ذهن هر کدام از ما وجود دارد که حالا این قصه را شکل داده است و ما در این مستند پای صحبت مردمی می نشینیم که فکر می کنند واقعا در روستا غول پیدا شده است.

مستندهای «آجورتا بند» به کارگردانی نبی الله شعبانی و «هول» به کارگردانی حمید صادقپور، امشب در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند، ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.