سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

عدم حمایت صنایع و شرکت های دولتی از جشنواره تئاتر عربی خوزستان

تئاتر

سینماپرس: دبیر جشنواره تئاتر عربی خوزستان با اشاره به قضاوت دو داور ایرانی و دو داور خارجی در این رویداد گفت: «با برگزاری جشنواره تئاتر عربی خوزستان، بنا است یک اتفاق بزرگ فرهنگی در خوزستان و به نام ایران رخ دهد.»

به گزارش سینماپرس، وهاب سعیدی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر عربی در خوزستان و به میزبانی شهر سوسنگرد اظهار کرد: بعد از فراخوان، ۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره واصل و ۹ اثر برای حضور در مرحله نهایی پذیرفته شد که از شهرهای سوسنگرد، خرمشهر، شوش، رامشیر، اهواز و ماهشهر هستند.

وی افزود: از برخی شهرها  مثل خرمشهر، سوسنگرد و شوش دو گروه پذیرفته شد و این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه در سوسنگرد برگزار می شود.

دبیر جشنواره تئاترعربی خوزستان گفت: این دوره از جشنواره به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده و قرار است از برخی خانواده های شهدای مدافع حرم سوسنگرد تقدیر می شود.

سعیدی تصریح کرد: امسال جشنواره با رویکرد و نگاه بین المللی برگزار می شود و یک گروه و یک داور از عراق، سوریه، لبنان و عمان نیز در جشنواره شرکت می کنند و از عمان هم یک داور در جشنواره حضور دارد و آثار را داوری می کند.

وی با بیان اینکه در طول مدت برگزاری جشنواره، دو داور ایرانی و دو داور خارجی آثار را قضاوت می کنند، اضافه کرد: با برگزاری جشنواره تئاترعربی خوزستان، بنا است یک اتفاق بزرگ فرهنگی در خوزستان و به نام ایران رخ دهد.

دبیر جشنواره تئاترعربی خوزستان گفت: وقتی جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود به طور حتم گروه ها به نام ایران در جشنواره شرکت می کنند و یک ارتباط متقابل فرهنگی با کشورهای دوست و همسایه برقرار می شود زیرا یک زبان مشترک بین ما و مردم عرب زبان کشورهای همسایه وجود دارد.

سعیدی ادامه داد: امسال شرکت کنندگان با موضوعات آزاد در جشنواره شرکت می کنند و الزام دانستیم که حتما گروه ها و نویسنده های داخلی حضور داشته باشند اما به خاطرآنکه این دوره به نام شهدای مدافع حرم برگزار می شود؛ بنابراین آثاری که با موضوع دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم باشند دراولویت خواهند بود.

وی با بیان اینکه گروه های خارجی در بخش رقابتی جشنواره شرکت نمی کنند و تنها در بخش جنبی حضور دارند، گفت: علاقه بسیاری داشتیم که صنایع بزرگ و مادر استان و شرکت های دولتی در زمینه برگزاری جشنواره وارد شوند و به ما کمک کنند اما متأسفانه با وجود برگزاری جلسات متعدد، هیچ کمکی از جانب صنایع و شرکت های دولتی بزرگ استان به ما نشد و از این بابت مورد بی مهری و کم لطفی آنها قرار گرفتیم در حالیکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همکاری کاملی با ما داشت.

دبیر جشنواره تئاترعربی خوزستان گفت: تماشای آثار برای همه مردم رایگان است و به همه گروه ها هم از قبل اعلام شده که باید آثار خود را قبل از جشنواره چندین بار در شهرهای خود اجرا کنند.

سعیدی در پایان بیان کرد: تندیس جشنواره از المان های بومی خوزستان و درخت نخل انتخاب شده که در جشنواره رونمایی می شود و به برگزیده های جشنوراه اهدا می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.