سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵

مدیرکل هنرهای نمایشی:

ایجاد گفت‌وگوهای بینارشته‌ای در تئاتر ضرورت دارد

مهدی شفیعی

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: «رزیدنسی‌های فجر دو جنبه دارد، نخست حضور مشترک هنرمندان ایرانی در کنار خارجی‌ها و ایجاد شرایط بحث و تعامل با یکدیگر است و دوم تعامل هنرمندان تئاتر با متخصصان و کارشناسان دیگر رشته‌ها.»

به گزارش سینماپرس، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی پس از بازدید از رزیدنسی‌های جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: یکی از کارهای خوب و جذاب جشنواره امسال، بخش خارج از صحنه است که امیدوارم مردم و علاقه‌مندان تئاتر آن را از دست ندهند.

وی در ادامه افزود: رزیدنسی‌های فجر دو جنبه دارد، نخست حضور مشترک هنرمندان ایرانی در کنار خارجی‌ها و ایجاد شرایط بحث و تعامل با یکدیگر است و دوم تعامل هنرمندان تئاتر با متخصصان و کارشناسان دیگر رشته‌ها. فعالیت هنرمندان ایرانی و خارجی در جشنواره تئاتر فجر شرایط بحث و تعامل را بین آنها فراهم می‌کند و این نقطه قوت جشنواره می‌تواند باشد.

شفیعی اظهار داشت: همیشه در تئاتر این بحث مطرح بوده که تئاتر نباید فقط محدود به هنرمندان و کارشناسان این حوزه بماند و ایجاد گفت‌وگوهای بینارشته‌ای به ویژه در شرایط فعلی تئاتر، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه این دایره باید گسترده‌تر شود و کارشناسان و هنرمندان تئاتر از توان متخصصان سایر رشته‌ها بهره‌ ببرند، یادآور شد: برگزاری این رزیدنسی‌ها در واقع ایجاد چنین فرصتی برای هنرمندان تئاتر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی توضیح داد: روز جمعه فینال رزیدنسی‌ها برگزار می‌شود و این می‌تواند آغازی برای ارتباطات هنرمندان ایرانی و دیگر کشورها باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایش «شهرهای نامرئی» از کشور ایتالیا را موفق شده شب گذشته تماشا کند، توضیح داد: از همه هنرمندان و مخاطبان تئاتر دعوت می‌کنم که کارهای خارج از صحنه را تماشا کرده و خود را محدود به سالن‌ها نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.