چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

دفاع یک بازیگر از وودی آلن

آلک بالدوین

سینماپرس: آلک بالدوین، بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کمدین امریکایی با انتشار پستی به دفاع از وودی آلن پرداخت. در روزهای اخیر و پس از مطرح شدن دوباره انحرافات اخلاقی کارگردان ۸۲ ساله هالیوودی تعدادی از بازیگران زن از همکاری با وی ابراز پشیمانی کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، آلک بالدوین(Alec Baldwin)، بازیگر سینما و تلویزیون با نوشتن متن دفاعیه‌ای از وودی آلن در  توییتر، کار کردن با وی را یکی از افتخارهای کارنامه خود خواند.

بالدوین که با وودی آلن در فیلم «یاسمین آبی» و «تقدیم به رم با عشق» همکاری کرده بود جدیدترین بازیگری است که نسبت به این فیلمساز صحبتی عمومی مطرح می‌کند. پیش از وی گرتا گرویگ، ماریا سوروینو، ربکا هال و تیموتی شالامه به وودی آلن اعتراض کرده و حقوقی را که برای بازی در فیلم وی دریافت کرده بودند به صندوق حمایت از زنان پرداخت کردند.

تیموتی شالامه به تازگی در این باره گفته بود: نمی‌خواهم از همکاری با وودی آلن سودی دریافت کنم.

آلک بالدوین در این باره توییت کرد: موضوع وودی آلن به دنبال ادعای همسر سابقش برای سوء‌استفاده جنسی وی از دختر خوانده‌اش مورد بررسی قرار گرفت اما وی هرگز متهم نشد. وی افزود: نادیده گرفتن وی و آثارش بدون شک هدف خاصی را دنبال می‌کند اما چنین کاری از نظر من غیرمنصفانه و غمگینانه است. من با وی سه بار کار کردم و این یکی از نقاط اوج حرفه‌ای من بود.

وی سپس شماری از موضوع‌هایی را که توسط میا فارو و وودی آلن و پسرخوانده آنها موسی فارو مطرح شده بود منتشر کرد. پسر آنها ادعا کرده بود مادرش، دخترخوانده‌اش را مغزشویی کرده است و هر نوع سوء‌رفتار وودی آلن را تکذیب کرده بود.

بالدوین سپس توییت کرده است: آیا به این ترتیب ما داریم از بازماندگان سوءاستفاده جنسی حمایت می‌کنیم و باور داریم وودی آلن بی گناه است؟ من چنین فکر می‌کنم. قصد ندارم چنین شکایت‌ها یا موضوع‌هایی را نادیده بگیرم. اما متهم کردن چنین افرادی باید به دقت صورت بگیرد، این به نفع خود قربانی هم هست.

بالدیون پس از منتشر شدن توییت‌هایی از چهره‌های مختلفی که قبلا با وودی آلن همکاری کرده بودند و اکنون اعلام کرده‌اند از کار با وی پشیمان هستند، این توییت را منتشر کرد. این موضوع پس از رسوایی جنسی هاروی واینستاین داغ شده و به دنبال آن الن پیچ صفحه‌ای را در فیسبوک به اشتراک گذاشت که در آن بزرگ‌ترین پشیمانی خود را کار برای وودی آلن اعلام می‌کرد.

دیلن فارو دخترخوانده وودی آلن نیز ماه پیش (دسامبر) به دنبال طرح چنین مسایلی بار دیگر ادعای خود را بر مبنای این که پدرخوانده‌اش از وی سوء‌استفاده جنسی کرده مطرح کرد و گفت: می‌دانم چه اتفاقی افتاد و این چیزی نبود که در فیلم دیده باشم.

جدیدترین فیلم وودی آلن با عنوان «یک روز بارانی در نیویورک» اواخر امسال با بازی جود لاو، دیگو لونا، لیو شرایبر و سلنا گومز روی پرده می‌رود. مادر گومز خواننده و بازیگر جوان در اینستاگرام درباره همکاری با آلن نوشت: هیچ کس نمی‌تواند سلنا را وادار کند کاری را که می‌خواهد، انجام ندهد. من با او برای همکاری نکردن با آلن خیلی صحبت کردم اما او حرف‌های مرا نپذیرفت.

سال پیش بالدوین به دنبال موجی که در حمایت از زنان به راه افتاد اعلام کرد قبول دارد که رفتارش گاهی با زنان نادرست بوده است. وی گفت: قبول دارم که با زنان از زاویه جنسیتی برخورد کرده‌ام. آنها را آزرده‌ام، نادیده گرفتمشان و آنها را دست کم گرفتم. من کاری را کردم که خیلی از مردان می‌کنند... درواقع وقتی با زنان همان طور که با مردان رفتار می‌کنید، رفتار نکنید این نادرست است. اما من به نسلی تعلق دارم که این را نمی‌دانست و حالا قبول دارم که این رفتار باید تغییر کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.