چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳

۸۰۰ فیلمساز خارجی متقاضی شرکت در جشنوار سیمرغ

جشنواره «سیمرغ»

سینماپرس: در فاصله ۴ مانده تا برگزاری اولین دوره جشنواره جهانی سیمرغ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۸۰۰ فیلمساز خارجی آثار خود را به این رویداد هنری ارسال کرده اند.

به گزارش سینماپرس، در نخستین دوره از برگزاری بخش بین الملل جشنواره سیمرغ و با وجود اینکه تنها ۴ ماه به برگزاری جشنواره باقی مانده است بیش از ۸۰۰ فیلمساز خارجی، نسبت به ارسال آثار خود در این جشنواره اقدام کرده اند.

باتوجه به این حجم از استقبال، هیات انتخاب بخش فیلم بین الملل به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.  

این فیلم ها که در دو مجموعه فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن به دبیرخانه بخش بین الملل ارسال شده است  هریک سعی دارند با بررسی نشانه های سلامت در زندگی فردی و اجتماعی افراد در دنیای بدون مرز این مفهوم حائز اهمیت را به شکل هنری به تصویر بکشد.

برگزارکنندگان بدنبال آن هستند تا در این دوره از جشنواره، با حضور هنرمندان بین المللی و نمایش آثار منتخب آنها در جشنواره، نسبت به تعریف درستی از فرهنگ و اندیشه زندگی سالم و اشاعه آن در میان سایر کشورها از طریق بیان ِهنری اقدام کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه دائم جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت، مهلت ثبت نام و ارسال آثار از ۱۱ آبان‌ماه تا ۲۵ بهمن‌ماه ۹۶ در نظر گرفته شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره www.festivalf.ir مراجعه کنند.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر، ‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار ۱۳۹۷ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.