پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

همراه با فجر سی و ششم/۷

«هایلایت» «ماهورا» برای حضور در «جشن دلتنگی»!/نگاهی به فیلم های هفتمین روز سی و ششمین جشنواره فجر در سینمای رسانه ها

جشن دلتنگی، هایلایت، ماهورا

سینماپرس: پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه هفتمین روز نمایش آثار جشنواره سی و ششم در سینمای رسانه ها است؛ در این روز فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی در سانس ۱۴، فیلم سینمایی «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی در سانس ۱۷ و فیلم سینمایی «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد در سانس ۲۰ برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درخواهند آمد.

«جشن دلتنگی» چهارمین ساخته سینمایی  پوریا آذربایجانی در اولین سانس و هفتمین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ پوریا آذربایجانی فیلمنامه نویس و برادر نگار آذربایجانی کارگردان ایرانی است. وی در جشنواره های متعددی شرکت و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه ویژه هیأت داوران ورشو برای «روایت های ناتمام» و دیپلم افتخار جایزه اول جشنواره بمبئی برای «روایت های ناتمام»، کاندید بهترین کارگردانی برای «آب و آینه» از جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم اول برای «روایت های ناتمام» در جشنواره فجر دوره بیست و پنجم، بهترین فیلمنامه در بیست و نهمین جشنواره فجر برای «عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت» شده است.

آذربایجانی فیلم دفاع مقدسی و خوش ساخت «اروند» را نیز در کارنامه کاری خود دارد و اینک در جدیدترین اثر سینمایی اش که نویسندگی آن را مونا سرتوه بر عهده داشته به سراغ سوژه جدیدی رفته است؛ داستان «جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است. این فیلم در ژانر عاشقانه و درام ساخته شده است و پانته آ پناهی ها و پوریا آذربایجانی بعد از فیلم «اروند» دومین همکاری خود را در فیلم «جشن دلتنگی» تجربه کردند.

یکی از نکات قابل توجه درباره فیلم «جشن دلتنگی» موسیقی متن فیلم است که آهنگسازی آن به عهده فردین خلعتبری بوده است و در ارکستر متروپولیتن شهر پراگ و در استودیوی کانال چهار این شهر نواخته و ضبط شده است. بنابراین می‌توان موسیقی متن جشن دلتنگی را یکی از شانس‌های اصلی سیمرغ دانست. فیلمبرداری کار را علیرضا زرین دست انجام داده که امسال علاوه بر «جشن دلتنگی» با کار «سرو زیرآب» نیز در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 در این فیلم بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته آ پناهی‌ ها، ساغر قناعت، پریوش نظریه، روزبه فدوی، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی به ایفای نقش پرداختند. مینا ساداتی و بابک حمیدیان در این فیلم نقش یک زوج جوان را بازی می کنند.

اما در میان آثار انبوه شاخص حاضر در این دوره از جشنواره نمی توان امید چندانی برای استقبال منتقدان، اهالی رسانه و عموم مخاطبان در سینماهای مردمی از این فیلم داشت.

سایر عوامل فیلم سینمایی جشن دلتنگی عبارتند از: کارگردان: پوریا آذربایجانی، نویسنده فیلمنامه: پوریا آذربایجانی و مونا سرتوه، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، مدیر تولید: مجید بابایی، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: آرش برومند، صحنه‌آرا: مرتضی فربد، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده، مسئول لباس: مرضیه حبیبی، دستیار دوم کارگردان: مهیار اسلامی، مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی، مدیر تدارکات: حسین روزبهانی، دستیار تدارکات: اسماعیل شاهیوند و...

***************************

«هایلایت» چهارمین ساخته سینمایی اصغر نعیمی در دومین سانس و هفتمین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ اصغر نعیمی از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی خود را به عنوان نویسنده و منتقد در نشریات مختلف شروع کرد. او فعالیت خود را به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان با فیلمسازانی نظیر کیانوش عیاری و فریدون جیرانی ادامه داد و در کارنامه سینمایی اش اسامی فیلم هایی نظیر: «سایه های موازی»، «سلام بر عشق» و «بی وفا» دیده می شود که اصولاً هیچ یک از آن ها چندان فیلم های مهمی نبوده اند و مورد توجه منتقدان و مخاطبان سینمای کشور واقع نشده اند.

از این رو می توان پیش بینی کرد که بنابر سابقه نعیمی جدیدترین اثر سینمایی وی هم چندان مورد توجه مخاطبان و منتقدان سینمای کشور قرار نخواهد گرفت.

پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، الهه حصاری، مینا وحید و جمشید هاشم پور از بازیگران اصلی این پروژه هستند.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «هایلایت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: اصغر نعیمی، تهیه کننده: ساسان سالور، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح گریم: مسعودعربی، مدیر برنامه ریزی: مجید کرباسیان، برنامه ریز: شیدا یوسفی، دستیار اول: سعید غلامی، دستیار دوم: امیرمحمد عموری، منشی صحنه: سارا عبدالهی، عکاس: المیرا مقدم، فیلمبردار پشت صحنه: پیمان گرزم، دستیار اول: حجت رخ افروز، نورپرداز: حامد اوتادی، تراولینگ: پرنسس بت بجان، دستیاران نور: احمد قلیخانی، علیرضا ایزدی، صدابردار: محمد شاهوردی، دستیار صدا: محمد قاری زاده، طراح صحنه و لباس: فرحناز نادری، دستیار اول صحنه: میلاد آجودانی، دستیار صحنه: آیدا زکایی، دستیار لباس: ابولفضل کامل، دستیار گریم: الهام یعقوبی، داوود فتحی، دستیار تولید و مدیر تدارکات: پرویز کاظم لو، گروه تدارکات: بهرام صادقی، آرش صفری، اشکان صالح، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: فاطمه شهدوست، سرمایه‌گذاران: رضا نصیری شهرضایی، حمیدرضا علی نژاد.

***************************

«ماهورا» دومین ساخته سینمایی حمید زرگرنژاد در سومین سانس و هفتمین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ اولین اثر سینمایی زرگرنژاد با عنوان «پایان خدمت» به شدت مورد توجه منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت و از این رو می توان پیش بینی کرد که دومین فیلم سینمایی این فیلمساز جوان نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان سینما مواجه شود.

بر اساس شنیده ها این اثر سینمایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چندی قبل کاوه ایمانی که تدوین این اثر سینمایی را بر عهده داشته در گفتگویی اظهار کرده بود: «از میان تمام فیلم هایی که تدوین آن ها را تمام کرده ام و به دفتر جشنواره فیلم فجر ارسال شده است به فیلم «ماهورا» بسیار امیدوارم. «ماهورا» اثری شاخص در سینمای کشور است و ایمان دارم که در جشنواره فجر به خوبی دیده می شود.»

بازیگرانی چون کامران تفتی، بهاره کیان افشار، داریوش ارجمند، سعید آقاخانی، میترا حجار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان و مالک سراج در این فیلم  نقش آفرینی می کنند.

در خلاصه داستان «ماهور» آمده است: در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می دزد.

از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان از مرتضی غفوری مدیر فیلمبرداری، ماکان رضایی پور دستیار اول کارگردان، کاوه ایمانی تدوین، شهرام خلج طراح چهره پردازی، محمد عفراوی مدیر تولید و برنامه ریزی، بهزاد آدینه طراح صحنه و مرضیه آذری به عنوان منشی صحنه نام برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.