جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

نگاهی به جدیدترین پروژه ی تبلیغاتی رامبد جوان

نو سلبریتی هایی با محتوای هیچ

خندوانه-رامبد جوان

سینماپرس: رامبد جوان در تازه ترین پروژه ی تجاری اش به سراغ سلبریتی های اینستاگرامی با برند #تگ_استار رفته است. سلبریتی هایی که در اینستاگرام به محتوای طنز، تبلیغ رستوران ها و فروشگاه ها، تولید دابسمش و از این قبیل موضوعات میپردازند. اما مهمانان دیگر این مراسم افرادی بودند که از بستر رقص و موضوعات هجو در فضای مجازی شناخته شده اند که این موضوع تعجب برانگیز است.

به گزارش سینماپرس، رامبد جوان در تازه ترین پروژه ی تجاری اش به سراغ سلبریتی های اینستاگرامی با برند #تگ_استار رفته است. سلبریتی هایی که در اینستاگرام به محتوای طنز، تبلیغ رستوران ها و فروشگاه ها، تولید دابسمش و از این قبیل موضوعات میپردازند. اما مهمانان دیگر این مراسم افرادی بودند که از بستر رقص و موضوعات هجو در فضای مجازی شناخته شده اند که این موضوع تعجب برانگیز است. افرادی که صرفا زندگی خود را با رنگ و لعاب به اصطلاح امروزی لاکچری در اینستاگرام به اشتراگ میگذارند و درامدی از این به تبلیغات به دست می آورند. به این افراد اینفلوئنسر میگویند که در فضای مارکتینگ و سبک زندگی فعالیت میکنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی تاثیرگذار است، افرادی سرشناس در اجتماع، که توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب کنند. اینفلوئنسر ها ممکن است در جامعه شخصیتی محبوب، مانند ورزشکاران و یا بازیگران باشند. اینفلوئنسر ها ممکن است دارای ۵ ویژگی زیر باشند:

درگیر انجمن‌ها، جنبش‌های سیاسی، موسسات خیریه و غیره هستند. دارای شبکه‌های بزرگ اجتماعی هستند، به دنبال دیگران هستند و به آنها اعتماد دارند، دارای منافع متعدد و گوناگون هستند

با افزایش چشمگیر استفاده از تلفن های همراه هوشمند، افراد زیادی از جامعه هستند که در شبکه های اجتماعی عضو شده و در آن فعالیت می کنند. در ایران، دو شبکه اجتماعی اینستاگرام (نرم افزار اشتراک گذاری تصویر) و پیام رسان تلگرام، بیشترین تعداد کاربر را نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر دارند. در این میان اینفلوئنسر ها با بهره گیری از این فرصت، توانسته اند به جذب مخاطبان بپردازند.

بازاریابی افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ به شکلی از بازاریابی گفته می شود که تمرکز آن به جای بازار هدف بر روی افراد تاثیر گذار قرار گرفته است. اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال اشخاص تاثیر گذار و سپس خریداران بالقوه ی تاثیر گرفته از آنها می پردازد و بازاریابی را در جهت فعالیت های این افراد هدایت می کند

حال این سوال پیش می آید که ایا این پروژه میخواهد به سلبریتی هایی که بدون هیچ پیش زمینه ی اکادمیک و محتوایی در فضای مجازی معروف شده اند رسمیت ببخشد و یا مدل تلنت شو های شبکه های ماهواره ای را در ایران از بستر شبکه های اینترنتی دنبال کند؟

حضور رامبد جوان در این پروژه که برنامه موفق خندوانه را در سالیان گذشته از شبکه نسیم به روی آنتن برده است چه قدر میتواند به معروف کردن این نو سلبریتی ها منجر شود!؟

آیا فعالیت های #تگ_استار به تامین محتوای سازمان صدا و سیما که به تازگی به خواننده ها و استند آپ کمدین های نوظهور که از بستر فضای مجازی رشد کرده اند، تاثیر خواهد گذاشت!؟

آیا این افراد با رسمی تر کردن فعالیت هایشان به دنبال معرفی خود در بستر رسمی و حقوقی، ذیل یک برند و بعنوان الگو برای نسل جوان دهه هفتادی و نوجوان دهه هشتادی هستند!؟

در پایان این نکته حائز اهمیت است که بستر فضای مجازی این روزها محل بحث کارشناسان این حوزه است و متاسفانه هیچ نظارت محتوایی بر این فضا صورت نمیگیرد. با ادامه روند فعالیت های این مدل مارکتینگ ها نظیر #تگ_استار با حضور چهره های مجازی، لزوم حضور شورای عالی فضای مجازی دراین سری موضوعات وهمچنین نظارت بر محتواهای تولیدی از طرف دستگاه های مربوطه پیشنهاد میشود.

*محمد امین نوروزی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.