جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

از ۳ پیشکسوت در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر تقدیر می شود

سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مراسم تقدیر و بزرگداشت از احمد دامود، هوشنگ آزادی‌ور و جمشید خانیان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در سی‌وششمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای ۳ تن از پیشکسوتان این حوزه مراسم تقدیر و بزرگداشتی برگزار خواهد شد.

در کاتالوگ این جسنواره که در اولین روز جشنواره به چاپ رسید و توزیع شد نام ۳ هنرمند تئاتری که قرار است مراسم بزرگداشتی برای آنها در اختتامیه برگزار شود مشخص شده است.

احمد دامود کارگردان، بازیگر، پژوهشگر، مترجم و مدرس دانشگاه است. او دانش آموخته کارشناسی روانشناسی از دانشگاه تبریز، ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه «لوبولا» آمریکا است.

هوشنگ آزادی‌ور تا کنون فیلم‌های مستند بسیاری ساخته است و همچنین دستی در نگارش و شعر نویسی دارد.  چند سالی به تهیه و کارگردانی فیلم مستند پرداخت و سپس چند سالی هم در تئاتر فعالیت کرد. در آن زمان جادو نمایشنامه را به صحنه برد. در سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از دانشگاه «بیل» مدرک کارشناسی ارشد در رشته تهیه و تولید فیلم دریافت کرد. از سال ۱۳۶۱ در جوار مستندسازی به ترجمه متون تئاتری و سینمایی پرداخت و ۱۰ جلد کتاب ترجمه و یک جلد کتاب درباره هنر سنتی ایران تألیف کرد. او همواره در کنار ساختن فیلم و ترجمه کتب، مقالاتی را در زمینه سینما و تئاتر در مجلات هنری منتشر کرده است.

جمشید خانیان داستان نویس، نمایشنامه نویس و پژوهشگر است. او در کنار داستان‌نویسی به شکل جدی و مستمر نمایش نامه نیز مینویسد«یک نیمروز در اتاق بازجویی» و «پرگار» از جمله آثار او است که بارها بر روی صحنه تئاتر رفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.