شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

در پی انتخاب مهران مدیری برای برنامه «هفت»؛

انتخابی به نفع هیچ‌کس!

مهران مدیری

سینماپرس: این انتخاب نه به نفع مخاطب سینما، نه صنعت سینما و نه صنعت ریویو (Review) نویسی سینمای ایران است. این انتخاب تنها به درد صدا و سیمای ورشکسته‌ای می‌خورد که شاید با حضور چهره‌ای برندپسند بتواند به حیات دروغین خودش ادامه دهد.

به گزارش سینماپرس، منتقد به عنوان گفت‌وگو کننده (همانند منتقد به عنوان روابط عمومی) ترکیبی دور و بی‌فایده برای صنعت سینماست که تنها با اتکا به آن می‌توان جامعه ناآشنا به اصول نقد فیلم در ایران را به مرزهای عقب‌تری از آنچه امروز وجود دارد، رهنمون کند.

در سال‌های اخیر آنچنان ساده مسائل جدی در کشور به ورطه هجو کشیده می‌شوند که تحلیل آن حتی از منظر جامعه‌شناسی هم سخت شده است. نشان جاری آن فیلم‌های این روزهای پرده‌های سینما که تنها به بهانه فروش بیشتر و اعداد و ارقام پرستی مدیران به روحوضی‌هایی جنسی تبدیل شده است. نشان نه چندان دور آن هم ایموجی مضحک پوستر جشنواره تئاتر امسال و نشان امروزش انتخاب «مهران مدیری» به عنوان اجرا کننده برنامه هفت!

این انتخاب نه به نفع مخاطب سینما، نه صنعت سینما و نه صنعت ریویو (Review) نویسی سینمای ایران است. این انتخاب تنها به درد صدا و سیمای ورشکسته‌ای می‌خورد که شاید با حضور چهره‌ای برندپسند بتواند به حیات دروغین خودش ادامه دهد.

*سجاد مهرگان

نظرات

  • ali ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۴:۵۱
    1 0
    مگه اقای مدیری اجرایی انجام دادن که می گین به درد نمی خوره .خواهشا پیش بینی نکرده و فضا رو ملتهب نکنین .
  • عماد ۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۱:۴۲
    1 0
    باسلام متاسفانه شما بدون نگاه جامع و فقط به شکل مغرضانه این انتخاب عالی را زیر سوال می برید سطح دانش بالای مدیری ا ز سینما و نگاه ضد روشنفکری رایج ایشان که همواره در کارهایش مشخص است و همچنین عدم علاقه به باج دادن به هیچ سمتی، برگ برنده هفت با اجرای ایشان خواهد بود
    • 13 ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۳۱
      0 0
      دوست عزیز عجله نکنید، برنامه رو خواهید دید و نتیجه افتضاح اون رو هم. مدیری شاید بازیگر خوب، کارگردان کم کمتر خوب و مجری متوسطی باشه ولی برای چنین برنامه هایی اصلا مناسب نیست. امثال جیرانی، افخمی و البته شهیدی فر که اصولا تعارف خاصی با کسی ندارند و تسلطشون به کارشون زیاده و اجرای اختصاصی خودشون رو دارند به مراتب می تونن چنین برنامه هایی رو بهتر اجرا کنند. مدیری توان این کار رو نداره به نظر من و خروجی در بهترین حالت کمی بهتر از گبرلو می شه به نظر. با این حال دعا می کنم برنامه خوبی بشه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.