شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

سیاستی متناسب با صنعت سلبریتی ‌پرور

سلفی نتانیاهو با آمیتاب باچان

سینماپرس: هنر متکی بر رسانه های تصویری و سلبریتی هایی که در مناسبات جهان مصرفی و تبادلات سرمایه سالارانه پدید می آیند، سنخیت دقیق و وثیق با سیاست امروز دارند. سیاستی که متناسب با صنعت سلبریتی-پرور و تشویق های وحشیانه سلبریتی-پرستها و ژستهای دروغین و تهوع آور آنهاست.

به گزارش سینماپرس، درباره عکس یادگاری نتانیاهو و آمیتاب باچان، بی هیچ اغراقی می توان یک کتاب نوشت. این کتاب را باید تقدیم کرد به همه اذهان ساده اندیش و خیال پروری که دوست دارند و اصرار دارند در تصورات رومانتیک و بی دغدغه خود غرق شوند، ولو این که دنیا هم در اقیانوسی از لجن و تعفن، غرق گردد؛ به همه کسانی که اصرار دارند بر سیاست زدایی از هنر و از جهان. (طبعاً منظور این نوشتار ایدئولوژیک کردن هنر و جهان نیست که این هم مصیبت دیگریست)

هنر متکی بر رسانه های تصویری و سلبریتی هایی که در مناسبات جهان مصرفی و تبادلات سرمایه سالارانه پدید می آیند، سنخیت دقیق و وثیق با سیاست امروز دارند. سیاستی که متناسب با صنعت سلبریتی-پرور و تشویق های وحشیانه سلبریتی-پرستها و ژستهای دروغین و تهوع آور آنهاست. همه آن میلیاردهای میلیاردی که در این گردش مالی جابجا می شود، متناسب با سیاست لیبرال-سرمایه داری است و این سیاست زنده است به آن فرهنگ.

*سید مهدی ناظمی قره‌باغ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.