شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

کم‌کار هم که باشم در آثار بد بازی نمی‌کنم/ قصه های محکومین به روز است

شهرزاد کمال‌زاده در جلسه نقد و بررسی فیلم روزگاری عشق و خیانت در دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری میزان: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: همچنان دلم می خواهد همان گونه اجتماعی و تلخ که تا کنون به شکل جدی تر بازی می کردم را ادامه دهم. در سریال "سفر در خانه" نقش کوچکی را بازی کردم چون هرگز نمی خواهم بازیگر تیپ یا اغراق شده در طنز به هر معنی باشم.

شهرزاد کمال زاده بازیگر سینما و تلویزیون درباره بازی در سریال "محکومین" گفت: چند اپیزود از سریال "محکومین" برای بازی به من پیشنهاد شد. یکی از اپیزودها با سیدجمال سیدحاتمی بود که دوست داشتم با وی کار کنم اما در آن مقطع در سریال "سفر در خانه" بازی داشتم و نتوانستم در آن اپبزود حضور پیدا کنم.

وی در همین راستا افزود: در ادامه اپیزودهای دیگری به من پیشنهاد شد و وقتی قصه آن ها را خواندم با آن ارتباط برقرار کردم. من در کنار سریال هایی که بازی کردم و دارای قسمت های متعدد بودند سریال های اپیزودیک هم کار کردم و هیچ وقت ابایی از بازی در این سریال ها نداشتم چون نقشی که دوست داشته باشم سعی می کنم بازی کنم.

بازیگر "سفر در خانه" درباره نگاهش به بازیگری اظهار کرد: قرار نیست حتما بازیگر در یک سریال ۶۰ قسمتی بازی کند تا دیده شود بلکه گاهی لازم است رسالت کوچکی که بازیگر دارد را در یک قسمت به مخاطب منتقل کرد. در همه سریال ها نمی شود نقش اول را بازی کرد. بعضی اوقات هم ممکن است پیشنهادات کمی وجود داشته باشد یا بازیگر همزمان در چند اثر بازی کند اما ممکن است ناگهان ۳ ماه بیکار باشد.

وی ادامه داد: من همیشه سعی کرده ام در زمان کم کاری هم اثری بازی کنم که آن را دوست داشته باشم، قصه شریفی داشته باشد و مخاطب با آن ارتباط برقرار کند تا در نتیجه آن همزاد پنداری اتفاق بیفتد و مشکلی از کسی حل شود نه اینکه به دلیل بیکاری هر کاری را قبول کنم.

کمال زاده به استقبال مردم از سریال "محکومین" اشاره و بیان کرد: بیشتر افرادی که سریال محکومین را دیده اند معتقدند قصه های محکومین به روز است و مشکلات واقعی جامعه را بیان می کند بنابراین فکر می کنم توانسته از نظر مخاطبان رضایت لازم را کسب کند.

وی به بیان بازی در نقش های متفاوت توضیح داد: در آثار اخیر نقش هایی بالاتر از سن خود مثل مادر را بازی کردم. دلم می خواست بتوانم فضای آثاری که در آن ها بازی می کنم را تغییر دهم و در گونه جدیدی ایفای نقش کنم که مخاطب نتواند پیش بینی کند که چه نقشی بازی خواهم کرد. به گونه اجتماعی و نقشهای خاکستری علاقه دارم اما نیاز مردم به موقعیت های طنز و این که دوست داشتند من در طنز هم حضور داشته باشم باعث شد تا در سریال "سفر در خانه" بازی کنم. نمی دانم این نقش چیزی به من اضافه کرد یا نه اما دوست داشتم کاری خانوادگی که خانواده ها با آن سرگرم شده و ارتباط برقرار می کنند را در کارنامه کاری داشته باشم.

این بازیگر در خصوص حضور در نقش های  به ویژه طنز پرداخت و ادامه داد: فضای طنز را بسیار دوست دارم و معتقدم کار در این فضا بسیار سخت تر است اما همچنان دلم می خواهد همان گونه اجتماعی و تلخ که تا کنون به شکل جدی تر بازی می کردم را ادامه دهم. هرگز نمی خواهم بازیگر تیپ یا اغراق شده در طنز به هر معنی باشم به همین خاطر در سریال "سفر در خانه" نقش کوچکی را بازی کردم چون. اگر قصه ای روان باشد و موقعیتی را فراهم کند که به زور مخاطب را نخنداند و براساس قصه، شخصیت و موقعیت بخنداند آن طنز را دوست دارم.

کمال زاده درباره علایق خود به سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: سینما و تلویزیون را دوست دارم اما دلم می خواهد در سینما فعالیتم را بیشتر کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.