یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مستندسازان:

جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید/ دستمایه‌های امید در کشور بی‌شمار است

امام خامنه ای-مقام معظم رهبری

سینماپرس: در پی دیدار جمعی از مستندسازان جوان با رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، ۵ نکته را به این جوانان توصیه کردند.

به گزارش سینماپرس، در پی دیدار شیرین جمعی از مستندسازان جوان با رهبر انقلاب در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، ۵ نکته را به این جوانان توصیه کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

«بسمه تعالی

جوانان عزیز مستندساز!

 در پی جلسه‌ی شیرین دیشب، این نکته‌ها را در یاد نگه‌ دارید:

۱.جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید. بازی‌های تکنیکی و شهرت حرفه‌ای، بر صفا و درستکاریِ انقلابیِ کار، غلبه نکند. با سرِ افراشته، زبان و عمل، نشان دهید که مؤمن انقلابی‌اید.

۲.جنگ نرم دشمن، برپایه‌ی دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است؛ هنر شما میتواند با سند، کار دشمن را بی اثر کند. تاریخ چهل‌ساله‌، لبریز از سندها  بر حقّانیّت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است.

۳.یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیّات، سرچشمه‌ی امید و شوق و حرکت باشد.

۴.مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده‌ی آن را تبدیل به زیان میکند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک میکند.

۵.رضای خدای را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.

والسّلام علیکم و رحمةاللّه»

دستخط پیام مقام معظم رهبری به مستندسازان جوان

گفتنی است جمعی از مستندسازان انقلاب، ۲۲ دیماه در دیدار صمیمانه‌ای با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسائل خود را با معظم له در میان گذاشتند. در این جلسه وحید چاووش، محمدعلی فارسی، حسین شمقدری، علی صدری نیا، محسن یزدی، مهدی نقویان، نادر طالب‌زاده، سلیم غفوری، محسن اسلام‌زاده، محسن آقایی، محسن برونی، حسن یادگاری، کمیل سوهانی و ... حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.