یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

ماجرای حذف برخی فیلم‌ها از بلیت‌های مردمی جشنواره فجر

 بلیت‌های مردمی جشنواره ملی فیلم فجر

سینماپرس: از آنجا که سری بلیت‌های مردمی جشنواره ملی فیلم فجر ۱۱ تایی است پس خریدار بلیت ها از سری «سودای سیمرغ ۱» دو اثر و از سری «سودای سیمرغ ۲» یک اثر را از دست می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، مخاطبانی که از دیروز برای خرید بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اقدام کرده اند در سایت جشنواره با این پیام مواجه شده‌اند که «مخاطبان گرامی فیلم های جشنواره در دو گروه سودای سیمرغ (۱) با ۱۳ فیلم و سودای سیمرغ (۲) با ۱۲ اثر تنظیم شده است. شما با خریداری سری بلیت های هر کدام از این دو ستون، می توانید ۱۱ فیلم را تماشا بفرمایید. بدیهی است از سودای سیمرغ (۱) دو فیلم و از سودای سیمرغ (۲) یک فیلم به صورت چرخشی از چرخه نمایش خارج شده، در سانس های مختلف تکرار می شود که امکان دارد در فهرست انتخابی شما نباشد. »

این موضوع باعث جلب توجه روزنامه سینما شد و این رسانه در شماره امروز خود در گزارشی به مساله پرداخت. همانطور که در این گزارش هم بدان اشاره شده بود مخاطب با خرید بلیت های سری سودای سیمرغ یک از دیدن ۲ فیلم و از سری سودای سیمرغ دو از دیدن یک فیلم محروم می‌شود. این که از بین فیلم های حاضر در هر سری چه اثر یا آثاری برای فرد مربوطه حذف می شود کاملا به شانس او برمی گردد یعنی ممکن است دقیقا فیلم مورد علاقه او در بلیت هایش نباشد و یا شاید هم خوش شانس باشد و فیلمی که دنبال دیدن آن نبوده است در بلیت هایش نباشد.

گرچه در اطلاعیه ای در سایت جشنواره ملی فیلم فجر این اطلاعات در اختیار مخاطب گذاشته شده که وی از سری ۱۲ و ۱۳ تایی فیلم ها تنها امکان دیدن ۱۱ فیلم را دارد ولی مساله اینجاست که مخاطب نمی داند ۱۱ بلیتی که خریده شامل چه آثاری است و تنها می داند ۱۱ اثر از هر سری است.

برای روشن‌تر شدن دلیل این تصمیم گیری با عزت‌الله علیزاده معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر صحبت کردیم که وی گفت: ما در سایت توضیح کاملی درباره این موضوع داده ایم و وقتی اطلاع رسانی دقیق و کامل بوده پس مخاطب می دانسته که چه اتفاقی می افتد. مردم می دانستند که در سری سودای سیمرغ ۱، سیزده اثر وجود دارد ولی آنها فقط ۱۱ بلیت می خرند پس بلیت دو اثر را نخریده اند.

وی با اشاره به اینکه به صورت چرخشی ۱۱ فیلم از ۱۳ فیلم در سری سودای سیمرغ ۱ به فرد خریدار می رسد، بیان کرد:‌ ما فیلم های سری سودای سیمرغ ۱ و ۲ را به گونه ای چیده ایم که عملا یک تعادلی به لحاظ جنس آثار و کیفیت وجود داشته باشد و هر کسی که یک سری بلیت می خرد احساس مغبونی نکند. ما برای صاحبان آثار هم این دقت را کرده ایم که تعداد نمایش آثارشان یکسان باشد تا آرای مردمی هم برایشان یکسان باشد.

معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تاکید کرد: اگر ترکیب باکس های سودای سیمرغ یک و دو را نگاه کنید متوجه می شوید یک تعادلی در آنها وجود دارد مثلا شاید یک فیلم خاص نباشد ولی هم تراز آن فیلم دیگری در این باکس هست. البته اگر کسی هم بخواهد همه فیلم ها را ببیند هر دو سری را می خرد.

علیزاده با اشاره به اینکه کسانی برنامه های فجر را تدوین می‌کنند که سال ها تجربه دارند در پایان گفت: مخاطب کاملا در جریان نحوه بلیت فروشی بوده و انتخابش نیز آگاهانه بوده است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.