یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

نمایش آثاری از کیارستمی و طالبی در جشنواره کودک هند

 جشنواره بین‌المللی فیلم «کلکته»

سینماپرس: فیلم‌های سینمایی «خانه دوست کجاست» ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی و «پایان رویاها» به کارگردانی محمدعلی طالبی در بخش چشم انداز فستیوال جهانی فیلم کودکان هند نمایش داده می شوند.

به گزارش سینماپرس، در این جشنواره که طی روزهای ۲۹ دی تا ۷ بهمن ۹۶ (۱۹ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۱۸) در شهر کلکته برگزار می‌شود، ابتدا فیلم «خانه دوست کجاست» روز اول بهمن و فیلم سینمایی «پایان رویاها» تازه‌ترین تولید امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش چشم‌انداز روز سوم بهمن به نمایش در خواهد آمد.

بر همین اساس دو پویانمایی «سیاه و سفید» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده و «مثل یک پروانه روی قلب» اثر مریم خلیل‌زاده دیگر تازه‌های امور سینمایی کانون نیز در قالب یک مجموعه ۹۳ دقیقه‌ای روز دوم بهمن نمایش داده‌ می‌شود.

هم‌چنین در بخش جنبی این جشنواره کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۴ سال برپا خواهد شد تا آنان در کنار یادگیری مهارت‌های فنی تولید فیلم از قبیل: ویرایش، صداگذاری و فیلم‌برداری، فیلم‌سازی را نیز تجربه کنند.

جشنواره فیلم کلکته با توجه به خاستگاه هنری کودک و نوجوان امروز، فیلم‌های خود را انتخاب و به مدت ۱۰ روز نمایش می‌دهد تا ضمن ایجاد موجی از هیجان برای کودکان، خانواده‌ها را نیز با تماشای بهترین فیلم‌های کودک به ارتباط بهتر با فرزندان خود تشویق کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.