دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

پیام وزیر ارشاد به دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سیدعباس صالحی

سینماپرس: سیدعباس صالحی در آستانه برگزاری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیامی را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

«شناخت پیشینه بومی فرهنگی و تعامل با هنر جهان

فرهنگ و هنر عرصه اندیشه، خلاقیت و آگاهی است که با شناخت پیشینه بومی فرهنگی و تعامل با تحولات هنر جهانی تعریف و تاویل پذیر است زیرا فرهنگ و هنر با ریشه در گذشته ملی اما با رویکردی آینده نگر جامعه را به توسعه سوق می دهد، آینده ای که بر پایه گذشته و تحلیل آن بنا شود و با جریان های فرهنگ و هنر در جهان گفت و گو کند. هنرهای تجسمی ظرفیت قابل توجه و ارزشمندی است که با بازخوانی و پژوهش داشته های هنری بومی فارغ از تکرار، آگاهی جامع از هنر امروز جهان اما به دور از تقلید و اندیشیدن درباره مسایل جهان و جامعه معاصر، جریانی پویا و حرفه ای را در هنر ایران اسلامی و جایگاهی ارزشمند را در عرصه بین المللی برای هنر امروز ایران فراهم می کند.

جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، فراگیرترین رویدادی است که می تواند مشخصه های نسبت هنرهای تجسمی ما را با تاریخ و فرهنگ بومی، تعامل آن با تحولات هنر جهان و دغدغه های انسان معاصر بررسی کند و اندیشیدن و گفتمان چگونگی حضور هنر ایران با مشخصه های فرهنگی بومی و با بیان معاصر را در عرصه بین المللی هنر تقویت کند. این جشنواره در سه دوره اخیر رویکرد خلاقانه و ایده محور را که ضرورت دنیای اکنون هنر است سرلوحه قرار داده و فرصتی برای بازخوانی پیشینه هنری، تجربه  تاریخی و داشته های فرهنگی و تصویری متنوع سرزمین ما و ارتباط آن با جریان پویای هنر معاصر است.

امیدوارم که زمینه های توسعه و حضور در عرصه های بین المللی هنر معاصر ایران بیش از گذشته فراهم شود و فرهنگ و هنر، همچنان معرف اصلی سرزمین ما در جهان باشد. از مشارکت هنرمندان ارجمند از سراسر کشور و تلاش همکاران در برگزاری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر قدردانی می کنم و روزهای بهتری را برای هنرمندان عزیز آرزو می کنم.

سیدعباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.