دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

با اجرای تصانیف قدیمی

اجرای کنسرت گروه «دوستان» در برج آزادی

نوازنده تار

سینماپرس: روز جمعه ۶ بهمن ماه، کنسرت گروه موسیقی «دوستان» به سرپرستی سیروس روستا تحت عنوان «خاطره های ۳» در برج آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، گروه موسیقی «دوستان» به سرپرستی سیروس روستا ساعت ۲۰ روزجمعه ششم بهمن تازه ترین کنسرت خود را با عنوان «خاطره های ۳» در برج آزادی برگزار می کند.

سیروس روستا مدیر گروه موسیقی «دوستان»، با اعلام این مطلب، گفت: با هدف حفظ و احیای آثار قدیمی موسیقی سنتی، به سراغ تصنیف‌های قدیمی رفته‌ایم. البته معتقدیم که اجرای دوباره این آثار، هرگز به پای اصل کارها نخواهد رسید اما گروه دوستان تلاش کرده است نهایت امانت‌داری را دربارۀ این آثار رعایت کند. به‌طوری‌که اصل کارها را برای شنونده تداعی کرده و خاطرات آنها را زنده کند. این تصنیف‌ها در شور، اصفهان و سه‌گاه تنظیم شده و با همخوانی عباس آهاری، بنفشه محمودی و سعید صداقت  اجرا می‌شوند.

انوشه بادپروا سرپرست و نوازنده عود و دف این گروه نیز درباره انتخاب سازهای این اجرا گفت: مبنای انتخاب سازها، سازهای اصیل ایرانی بوده است، تا بتوانند حق مطلب را دربارۀ تصنیف‌های قدیمی ادا کنند. به همین دلیل، سازهای قانون، عود، نی، دف، تنبک، تار و کمانچه، در کنار چنگ، ویلن، ویلن‌سل و پیانو، برای اجرای این آثار انتخاب شده‌اند.

«سنگ خارا»، «راز دل»، «موج آتش»، «رسوای زمانه»، «بازگشته»، «طاقتم ده»، «فریاد»، «ای ایران»، «وطن» شماری از قطعاتی هستند که با تنظیم صابر جعفری در این کنسرت اجرا خواهند شد.

علی پنجه‌شاهین نوازنده تمکب و کاخن، محمدرضا جلیلی نوازنده ویولن، فاروق جهانشاهی فرد نوازنده ویولن، فواد جهانشاهی فرد نوازنده پیانو، غزال حیدری نوازنده نی، صالحه زهره‌وند نوازنده چنگ، سمیه عزیزی نوازنده قانون، نیما کبیرنوازنده تار، حسام کاملی نوازنده ویولن، مهدی مدق نوازنده تار، سارا مداح نوازنده ویولن سل، مهتا محمدی نوازنده کمانچه و میترا نجف‌زاده نوازنده ویولن گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.