دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

نظر بازیگر «محکومین» درباره این سریال

لیلا زارع*

فارس: لیلا زارع با اشاره به اینکه سریال محکومین فرهنگ ساز است، گفت: یکی از مزیت‌های مجازات جایگزین این است که فرد با افراد خلافکار دیگری در زندان آشنا نمی‌شود و گونه‌های دیگری از مجازات را نمی‌بیند.

«لیلا زارع» بازیگر مجموعه تلویزیونی «محکومین» که در این سریال نقش مددکار قضایی را بازی می‌کند درباره تفاوت سریال محکومین با سایر مجموعه‌ها گفت: داستان محکومین در مورد مجازات جایگزین زندان است. در برخی موارد که فرد دچار خطایی شده که خودش غافل بوده است؛ در همین راستا به وی حکم جایگزین می دهند.
وی ادامه داد: حکم مجازات جایگزین از سوی مددکار قضایی برای افراد مجرم به فراخور شخصیت آنها تعیین و به تأیید قاضی می‌رسد. به جای اینکه فرد به زندان برود برایش حکمی دیگر تعیین می‌شود. یکی از مزیت های مجازات جایگزین این است که فرد با افراد خلافکار دیگری در زندان آشنا نمی شود و گونه‌های دیگری از مجازات را نمی بیند.
زارع با بیان اینکه محکومین مجموعه‌ای فرهنگ‌ساز است گفت: آشنایی با مجازات جایگزین نداشتم. زمانی‌که آقای حاتمی این نقش را به من پیشنهاد دادند با توجه به اینکه تجربه کاری ایشان را می‌دانستم کار را پذیرفتم.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه قرار بود در نقش یک مددکارقضایی فعالیت کنم با چند مددکار دیدار و جلساتی را به منظور آشنایی با شغلشان داشتم. همین جلساتم باعث شد با آمادگی بیشتری بتوانم به نقش نزدیک شود.
زارع با بیان اینکه آقای سیدحاتمی در شخصیت‌پردازی بسیار دقیق هستند، افزود: تلاش کردم که مخاطب، گلنوش سرمدی را باور کند. امیدوارم اینگونه بوده باشد، سعی کردم در نقش گلنوش سرمدی غرق شوم. قضاوت آخر با مخاطب است.

این بازیگر با بیان اینکه سریال محکومین در مورد مجازات جایگزین است گفت: یعنی به افرادی که سهواً مرتکب جرم کوچکی می‌شوند که با ندامت، دیگر نیت تکرار آن را نداشته باشند، فرصتی داده می شود تا به جای سپری کردن دوران محکومت خود در زندان، مجازات‌های جایگزینی را که شامل یک فعالیت اجتماعی می شود به انجام برسانند.

نظرات

  • زهرا گشانی ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۲۱:۴۸
    0 0
    باسلام وتشکر از عوامل این فیلم من هنرور این فیلم بودم واقعا جایگزین کردن فردی در جامعه که حالا به دلیلی جرمی مرتکب می شود یا خواسته یا ناخواسته اگر جایگزین بشه نره زندان بهتر چون خود من این دوران زندان را همسرم کشیده و خیلی به زندگی من سخت گذشت در نبود م همسرم چون اگر بیرون از زندان بود باز بهتر بود کم و زیاد زندگی را در جریان بود وبا دوستان دیگری اشنا نمی شد جایگزین به جای زندان بهترین راه حل برای بعضی ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.