سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران؛

تلاش داریم تئاتر شرایط بهتری پیدا کند/ فضای نقدها تهدیدآمیز نیست

سید عباس صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر گفت: به عنوان شخص حقیقی از گذشته من به چند حوزه مثل کتاب و تئاتر و سینما تعلق داشتم. من از قبل انقلاب تئاتر می‌دیدم و با وجود اینکه خانواده سنتی داشتم خانواده‌ام در دوران دانش‌آموزی تئاتر بازی می‌کردند بچه‌هایم علاقه‌مند تئاتر هستند این حوزه‌ها به شکل شخصی برایم مهم بود البته بقیه حوزه‌ها هم برایم مهم بود.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته پس از تماشای تئاتر دریازدگی در تالار قشقایی تئاتر شهر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: توجه به کمیت به لحاظ ارزشی نه بد و نه خوب است اما در عین حال می‌تواند یک معنا هم داشته باشد و آن این است که در مسیر تئاترهای ما ممکن است فرصت رقابت هم برای همه فراهم شود و این تفسیر خاص خودش را دارد.

وی در ادامه افزود: همه کارهایی که به جشنواره آمدند تنها کمیت‌گرا نبودند کارهای تهرانی و شهرستانی مختلف در این جشنواره فرصتی پیدا می‌کنند تا در یک فضای بزرگ جشنواره باهم رقابت کنند.

وی با بیان اینکه این صحبت‌ها به معنی این نیست که همه کارهای اجرایی کیفی یا کمی هستند، افزود: ما هم کارهای کمی و هم کیفی داریم و در این همین مسیر کیفیت‌افزایی ما مسیر طولانی در پیش داریم آنچه من در توییت خود گفتم به معنای ایجاد رغبت برای تماشای کارها با تعداد و موضوعات زیاد است.

صالحی در ادامه یادآور شد: امروز تئاتر ما در فضا و سبک‌های مختلف نمونه‌هایی دارد که خیلی‌ها باید هنوز تجربه کسب کنند همه اینها را باید با هم ببینیم.

وی درباره بودجه تئاتر توضیح داد: شرایط امروز کشور و مشکلات موجود در زمینه اعتبارات محدود و تخصیص اعتبارات مشخص است همه مراحل مختلفی را طی می‌کند اول در اصل بودجه فرهنگی و هنری و بعد در بودجه تئاتر مسایل زیادی مطرح است. اما در مجموع تلاش داریم تئاتر شرایط بهتری پیدا کند در همین ایام جشنواره تلاش شد تا بخشی از بدهی‌ها پرداخت شود.

وی همچنین گفت: در ارتباط تالارها گفت‌وگوهایی شد تعهداتی که وجود داشت همراهی شد و از شرایطی که می‌گذرد تلاش داریم هم خودمان و هم مسئولان دیگر نگاه بهتری به فرهنگ و هنر داشته باشند.

وی درباره حاشیه‌های جشنواره فجر گفت: من جزو خوش‌بینان هستم و فکر نمی‌کنم این اتفاقات به گونه‌ای باشد که فضا را تهدیدآمیز کند همانطور که گفتید در عرصه کتاب و موسیقی تلاش‌هایی شده است که امیدوارکننده است و درباره تئاتر هم این اتفاقات خواهد افتاد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بروجود فضای سالم تئاتر و اینکه خودش با خانواده به تماشای تئاتر می‌نشیند گفت: اینکه من با خانواده به تئاتر می‌آیم باتوجه به ویژگی‌های خانواده‌های از نوع سنتی ما همین سلامت را نشان می‌دهد حتماً تئاترهای خوب کم نیست که من به تماشای تئاتر می‌آیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اولویت چندم وزیر تئاتر است گفت: به عنوان شخص حقیقی از گذشته من به چند حوزه مثل کتاب و تئاتر و سینما تعلق داشتم. من از قبل انقلاب تئاتر می‌دیدم و با وجود اینکه خانواده سنتی داشتم خانواده‌ام در دوران دانش‌آموزی تئاتر بازی می‌کردند بچه‌هایم علاقه‌مند تئاتر هستند این حوزه‌ها به شکل شخصی برایم مهم بود البته بقیه حوزه‌ها هم برایم مهم بود.

وی افزود: به شکل حوزه مسئولیتی هم طبعاً به همه حوزه‌ها باید توجه می‌کردم هیچکدام جای دیگری را پر نمی‌کند.

وی درباره تئاتر شهر هم گفت: ما صحبتی که داشتیم و قرار است با آقای نوبخت هم صحبت شود اما تصمیم دارم درباره آن بعد صحبت کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.