سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

امضای تفاهمنامه مشترک جشنواره تئاتر ایران و یونان

مراسم انعقاد تفاهمنامه مشترک بین جشنواره تئاتر فجر ایران و جشنواره اورپید آتن

سینماپرس: نماینده یونان در مراسم انعقاد تفاهمنامه مشترک بین جشنواره تئاتر فجر ایران و جشنواره اورپید آتن گفت: امروز در شرایطی هستیم که تئاتر یونان تحت تأثیر غرب است اما تئاتر ایران اصیل است و حرف برای گفتن دارد و کپی کار غرب نیست. ما علاقه‌مند هستیم در حوزه آموزش نیز با ایران ارتباط داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، مراسم امضای تفاهمنامه بین جشنواره تئاتر فجر ایران و جشنواره اوریپید آتن با حضور فرهاد مهندس پور دبیرجشنواره فجر، مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، تئودورپولوس هنرمند یونانی و هیئت همراه از یونان در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس پور طی سخنانی گفت: امروز روز مهمی برای توافق بین جشنواره فجر و اوروپید یونان است. آقای تئودور یکی از بهترین کارگردان‌های یونان هستند ما تلاش کردیم تا یکی از کارهایشان را در فجر اجرا کنیم اما زمان اجازه نداد.

وی در ادامه افزود: بین ایران و یونان در قدیم توافقات زیادی شده و جنگ‌هایی هم در گرفته که البته همان‌ها هم برکت داشته است، امروز نه آن ایران پیشین و نه یونان پیشین را داریم، امیدواریم این نشست و توافقنامه آغازی باشد که روابط فرهنگی و تئاتری دو جانبه بین ایران و یونان گسترش یابد.

مهندس پور افزود: از آقای پولوس قول گرفتیم که سال آینده در جشنواره فجر کاری را از کشور خودشان اجرا کنند.

* تئاتر یونان تحت تأثیر غرب اما تئاتر ایران اصیل است

در ادامه تئودور پولوس با ابراز خوشحالی از اینکه مثل سال گذشته در ایران حضور دارد گفت: این تفاهم نامه برایمان خیلی بااهمیت است. سال پیش هم اتفاق مهمی مثل مدرسه تابستانی تئاتر رخ داد ۲۱ هنرمند ایرانی در این برنامه شرکت کردند و ما دو اجرا هم ازایران دریونان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای آنها باعث افتخار است این روابط با ایران ادامه پیدا کند، توضیح داد: جوانان ایرانی مثل جواهر درخشانی هستند که با آنها کار کردیم. سال گذشته نمایشی از افسانه ماهیان دعوت شد تا در آتن نمایش خود را اجرا کند، این اتفاق خوبی بود که یک کارگردان و نویسنده خانم از ایران در جشنواره ما حضور یافتند، این نشان می‌دهد که چقدر زنان در تئاتر معاصر ایران فعال هستند و نقش مهمی دارند.

پولوس اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که تئاتر یونان تحت تأثیر غرب است اما تئاتر ایران اصیل است و حرف برای گفتن دارد و کپی کار غرب نیست. ما علاقه‌مند هستیم در حوزه آموزش نیز با ایران ارتباط داشته باشیم.

سپس تفاهم نامه مشترک بین جشنواره تئاتر ایران و یونان منعقد شد. در مفاد این تفاهمنامه آمده بود که هدف تأمین اهداف مشترک بین دو جشنواره از جمله تبادل اجراها، اشتراک دانش و مهارت، ساخت شبکه بینا هنرمندان و برندینگ بین المللی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.