چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

حاضرم بیکار باشم اما در کارهای بی ارزش بازی نکنم

سیروس همتی در نشست خبری نمایش«بوقلمون»

خبرگزاری میزان: بازیگر فیلم "کارگر ساده نیازمندیم" گفت: ما به عنوان هنرمند در قبال انتخاب هایمان مسئولیم. آثاری که در سال اخیر برای سینما به من پیشنهاد شده نسبت به کارهای قبلی من بسیار ضعیف تر بودند و در صورت قبول کردن آنها جایگاهم را از دست می‌دادم.

سیروس همتی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر درخصوص اجرای نمایش "فیش آباد" با موضوع فیش‌های حقوقی گفت: قطعاً یکی از تعهدات هنرمند پرداختن و واکاوی مشکلات و معضلات روز جامعه است و من در نمایش فیش آباد سعی کردم به یکی از مشکلات اصلی جامعه بپردازم.

وی در همین راستا ادامه داد: من وظیفه خود دانستم که در فیش آباد نگاهی به فیش ‌های حقوقی داشته باشم و این نابسامانی را از ریشه بررسی کنم زیرا این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های مردم است. البته این را بگویم که هنرمند برای پرداختن به مسائل مهم جامعه به حمایت مسئولین نیازمند است.


بازیگر فیلم "کارگر ساده نیازمندیم" درباره ارائه نظر برخی هنرمندان در فضای مجازی تاکید کرد: چند وقت پیش مشکلی درخصوص صحبت یکی از مجریان به وجود آمد و من دوست داشتم نظری در این باره ارائه کنم اما به هیچ وجه در صفحه شخصی خودم و فضای مجازی به این مقوله نپرداختم زیرا احساس می کنم نظر دادن در مورد همه چیز در فضای مجازی کاملاً مقطعی است و تاثیرات هیجانی دارد. در کل نظر دادن هنرمندان در فضای مجازی در مورد مسائل کاملاً اشتباه است.

وی ادامه داد: من همواره ترجیح می دهم به جای اظهار نظرهای سطحی در فضای مجازی، نمایش یا اثری را درباره آن مشکل بنویسم و روی صحنه ببرم زیرا مطمئنم این نوع برخورد با مشکلات تاثیرات عمیق‌تر و قطعاً طولانی مدت‌تری خواهد داشت.
 

بازیگر فیلم "فرار از اردو" درباره غیبت خود در جشنواره فیلم فجر امسال اضافه کرد: اگر بخواهم صادقانه دلیل کم کاری خود در سینما را اعلام کنم باید بگویم که هیچ پیشنهاد خوبی از سینما نداشتم. حاضرم بیکار باشم اما در کارهای بی ارزش بازی نکنم. فیلمنامه هایی که طی سال گذشته به من پیشنهاد شده کاملاً متوسط و حتی زیر حد متوسط بوده و ترجیح دادم آنها را قبول نکنم.

همتی با اشاره به توقع مردم از بازیگران خاطرنشان کرد: ما به عنوان هنرمند در قبال انتخاب هایمان مسئولیم. آثاری که در سال اخیر برای سینما به من پیشنهاد شده نسبت به کارهای قبلی من بسیار ضعیف تر بودند و در صورت قبول کردن آنها جایگاهم را از دست می‌دادم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.