جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

انتقاد به ترکیب داوران جشنواره فیلم فجر؛

ترکیبی که قابل دفاع نیست/ چه کسانی برای جشنواره تصمیم می گیرند؟

 اعضای هیات داوران سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر

سینماپرس: از همان ابتدا به جای اینکه این جشنواره با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود، شکل حقیرانه ای برای اجرای آن انتخاب شد تا در طول سال و برای جشن خانه سینما بریز و بپاش همیشگی بر پا شود!

جناب آقای داروغه زاده
دبیر محترم جشنواره فیلم فجر
با عرض سلام، ادب و خسته نباشید، در مورد چیدمان داوری جشنواره فیلم فجر امسال نکاتی حائز اهمیت است که جنابعالی بعنوان شخص اول این رویداد مهم می بایست در جریان قرار بگیرید.
هر چند آرا و نظرات شورای سیاستگذاری جشنواره و شنیده ها حاکی از آن است که باز هم به مانند همیشه کسان دیگری هستند که برای این رویداد مهم تصمیم گیری می کنند.
از انتخاب آقایان بهرام بدخشانی و خسرو دهقان بگذریم که اساتیدی هستند بی مانند و بی تکرار، تشکر و سپاس خود را بابت انتخاب این آقایان برای مهمترین رویداد سینمایی کشورم ابراز می کنم.
اما در مورد دیگر داوران محترم...
جناب آقای داروغه زاده
در میان جوایز جشنواره، سیمرغهایی وجود دارد تحت عنوان، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه.
واقعا آقایان تبریزی و صدر عاملی در کدامیک از فیلمهای خود مولف اثر بودند؟ کدامیک از فیلمنامه های فیلم خود را نوشتند؟ در کدامیک از اثار خود وجه و کفه کارگردانی آنان بر متن و فیلمنامه اثر غلبه کرده است؟
آیا در میان فیلمسازانِ معتبر دیگر کشورمان گزینه های دیگر وجود نداشت؟
برای شما برخی را نام میبرم فقط برخی... پرویز شهبازی، شهریار بحرانی، احمد رضا درویش و بهروز افخمی.
آیا در میان تهیه کنندگان سینمای ما غیر از خانم طائر پور کس دیگری وجود نداشت؟ اگر رد پا و سفارشات آقایان شاهسواری و بهشتی در این انتخاب تاثیر گذار و موثر نبوده چرا از آقای نیکخوه آزاد استفاده نکردید؟
آیا در شوراهای شما غیر از آقای حسن خجسته شخص جامع الاطراف دیگری برای این رودیداد مهم وجود نداشت؟
آقای داروغه زاده آیا آقای شهاب اسفندیاری را می شناسید؟ ایشان عضو شوراهای شما هستند و در تماس و تعامل همیشگی با سینمای ایران.
با انتخاب آقای خجسته هم با توجه به سابقه ایشان در رادیو فقط می توان درست و کارشناسی بودن جایزه صدا و صدا گذاری را متصور شد.
آیا نمیشد از خانمها مریلا زارعی، ترانه علیدوستی و آقای شهاب حسینی در این رویداد مهم استفاده کرد؟
چرا یک جشنواره ملی را تا سطح خودی و غیر خودی پایین آوردید؟
نه تنها این حقیر بلکه همه اهالی سینما و فعالان مطبوعاتی می دانند شما در این رویداد کم اثرترین فرد هستید و باز همه می دانیم صاحب مدیریتی این جشنواره کیست. حق و انصاف این بود این نامه خطاب به ایشان نوشته می شد، اما خب شما فداکاری کردید و دبیری این رویداد مهم را قبول کردید.
همانطورکه در زمان مدیریت شما بر رسانه های تصویری، معاونت فرهنگی فارابی و ریاست اداره نظارت اتفاقی برای این سینما نیفتاد، برای این جشنواره هم شکل و اتفاق خاصی نمی توان متصور شد.
بگذریم از اینکه از همان ابتدا به جای اینکه این جشنواره را با شکوه هرچه تمامتر برگزار کنید، شکل حقیرانه ای را برای اجرای آن انتخاب کردید تا در طول سال و برای جشن خانه سینما بریز و بپاش همیشگی خود را بر پا کنید.
آقای داروغه زاده
چند سالیست ماه بهمن و اسفند برای مدیران سینمایی ایام خوبی نیست. تعویض ها و عزل ها در این تاریخ صورت گرفته است.
خداوند عاقبت شما، آقای رضاداد و آقای حیدریان را بخیر کند.
با احترام
"کاوه هراتی"

نظرات

  • علی ۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۳۳
    0 0
    جشنواره فجر شده است محک و عیار این آقایان اواسط اسفند امسال هر سه نفری که نامشان آمده رضاداد - حیدریان و داروغه از صحنه هنری سینمای ما محو می شوند درست مثل ایوبی شک نکنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.