شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

برگزاری اختتامیه اکران‌های جشنواره عمار در اهواز با نمایش فیلم اشنوگل

هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: اختتامیه اکران های هشتمین جشنواره عمار در شهر اهواز با استقبال پرشور مردمی برگزار شد. در این مراسم که به حضور خانواده های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم و شهدای کارگری مزین بود، از فیلمسازان و اکران کنندگان فعال خوزستانی جشنواره عمار تقدیر به عمل آمد.

به گزارش سینماپرس، پرونده سه روزه اکران های هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز، با حضور جمعی از خانواده های شهدا، مسئولان شهری و استانی خوزستان و حضور پرشور مردم اهوازی در سالن سینما اکسین اهواز با اکران فیلم اشنوگل و تقدیر از فیلمسازان برتر این استان به کار خود پایان داد.

آخرین روز جشنواره به دلیل حضور خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای مدافع حرم رنگ و بوی خاصی داشت. در این شب به یاد ماندنی حضور پرشور مردم برای تماشای فیلم اشنوگل به حدی قابل توجه بود که  فروش بلیط این فیلم تا ثانیه‌های ابتدای آغاز فیلم در بیرون از ساختمان سینما ادامه داشت.

آماده سازی گل‌های دست ساز و مزین به وصیت نامه شهدا از دیگر بخش های جانبی هشتمین  جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز بود که شادابی خاصی را به فضای ایجاد شده بخشیده بود. با وجود اینکه فیلم سینمایی اشنوگل در حال رسیدن به انتهای داستان بود اما سیل حضور مردم به سمت سینما وصف نشدنی بود و همسان با ظرفیت سالن سینما شهروندان حضور داشتند.

عده‌ای به دلیل نبود صندلی برای نشستن حاضر شدند فیلم را به صورت ایستاده تماشا کنند اما مضمون فیلم به حدی جذاب و دلنشین بود که شهروندان هیچ‌گاه خستگی تماشای فیلم را به صورت ایستاده احساس نکردند.

در پایان فیلم اشنوگل فضا برای برگزاری جشنواره اختتامیه آماده سازی شد اما همچنان حاضران در سالن سینما درباره فیلم اشنوگل و برخی از صحنه‌های به یادماندنی آن در حال گفت‌وگو بودند. ۱۰ دقیقه بعد از اتمام فیلم اشنوگل برنامه اختتامیه اکرانهای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز آغاز شد.

در همین فرصت اندک با غنیمت شمردن وقت به سراغ حاضران در سینما رفتیم و درباره فیلم عمار با آن‌ها گفت‌وگو کردیم. خانم زهرا سادات امینی که هنوز آثار اشک‌های تماشای برخی از صحنه‌های غمناک فیلم اشنوگل بر چهره‌اش قابل دیدن بود گفت: شنیده بودم که یک گور دسته جمعی از غواصان خط شکن هشت دفاع مقدس پیدا کردند اما هیچ‌گاه اینقدر نزدیک با این موضوع ارتباط پیدا نکرده بودم.

وی افزود: تبلیغ این فیلم را بسیار شنیده بودم اما ضرب المثل شنیدن کی بود مانند دیدن را می‌توان در این فیلم پیدا کرد. تماشای فیلم اشنوگل سبب شد بسیاری از ارزش‌های معنوی در ذهنم زنده شود.

محمدرضا احمدی نوجوان ۱۵ ساله که به دلیل پر شدن فضای سینما ایستاده به تماشای فیلم پرداخته بود، گفت: نخستین باری است که توانستم در جشنواره عمار حضور داشته باشم. اکران فیلم اشنوگل در آخرین روز از جشنواره سبب شد که ما دانش آموزان نیز با یک فرصت مناسب به تماشای این فیلم بپردازیم.

وی افزود: اشنوگل برای نسل جوانی که تا کنون طعم جنگ را نشیده و فقط از طریق داستان‌های پدر و مادرها از آن چیزی به خاطر سپرده‌اند به زیبایی جنگ را روایت کرد.

این نوجوان ۱۵ ساله ادامه داد: فیلم اشنوگل روایت داستانی را داشت که اغلب داوطلبان آن صحنه افراد کم سن و سالی بودند که توانستند به دلیل نیت پاکی که داشتند نام ماندگاری از خود را در صحنه تاریخ ایران به یادگار بگذارند.

اختتامیه جشنواره آغاز شد. پخش کلیپ‌های معنوی و ارزشی با مضامین متفاوت از حواشی این برنامه بود. اکران کلیپ زنده یاد روح‌الله نامداری یکی از کلیپ‌های پخش شده در جشنواره بود که به روایت زندگی این بزرگ مرد فرهنگی پرداخته بود.

رو ح‌الله نامداری خالق کتاب جدال دو اسلام یکی از فعالان فرهنگی دغدغه‌مند در حوزه تبیین دین مبین اسلام بود و در اواخر عمر کوتاه خود به تبلیغ دیدگاه های شهدایی از قبیل آوینی و مطهری پرداخته بود. در این کلیپ شاگردان و دوستان زنده یاد نامداری گفتند هیچ گاه پرچم دغدغه روح‌الله پایین نخواهد آمد و با ادامه دادن راه این استاد بزرگ جبهه‌های فرهنگی را ترک نخواهیم کرد.

در ادامه برنامه چند تجلیل ویژه و متفاوت برگزار شد که تجلیل اکران کنندگان دهه ۶۰ آقایان مهدی آبادی و موحد و همچنین خانواده شهدای کارگر میراب و جهانگرد اهوازی به همراه مادر شهدای فرجوانی از اکران کنندگان دهه ۹۰ خوزستان و همچنین از مجتبی سلامتی زارع، معلم عشایری اکران کننده عمار  از جمله این تجلیل ها بود.

در ادامه نیز با حضور خانواده شهدا در روی سن، از امین منصوری، دیگر اکران کننده مردمی عماربه دلیل شنبه فیلم هایشان و  احمد راسخ  به دلیل سه شنبه فیلم ها و همچنین فعال رسانه ای و نماینده ستاد اکران شهرستان باغملک خانم مرضیه پیرمرادی تقدیر شد.

همچنین با حضور خانواده شهدای چهل شاهد، تقیانی، مروج و خانواده شهدای مدافع حرم مراد اسکندری و نوری از فیلمسازان برتر استان در جشنواره عمار تجلیل شد.

در ادامه نیز از امید مدحج که لوح افتخار هشتمین جشنواره عمار را کسب کرده،   امین کریمی کارگردان موشن گرافیک «صنعت بزرگ» و همچنین سید محمدجواد پورمانی کارگردان اثر فیلم ما «مرز ما عشق است» که جزء آثار حاضر در بخش مسابقه هشتمین جشنواره بودند، در این مراسم با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم تجلیل شدند.

همچنین از ناصر نادری کارگردان مستند «ابوذرها نمی میرند» نیز در شب اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی عمار در خوزستان تجلیل ویژه شد. سربند و تسبیح شهید مدافع حرم مراد اسکندری، توسط فرزند شهید جاسم نوری به این فیلمساز اهدا شد.

بنابراین گزارش حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در پیامی شفاهی که توسط نماینده ایشان حجت الاسلام والمسلمین علی نژاد قرائت شد، خطاب به همه عماریون گفتند: سلام مرا به عماریون استان برسانید و از طرف من به تمامی فعالین عرصه هنر انقلاب در جشنواره عمار خداقوت بگویید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.