شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

فعالیت ستاد ۴۰ سالگی انقلاب تا دهه فجر ۹۷ ادامه دارد

ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

سینماپرس: معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، باید اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) را به عنوان محور وحدت در جامعه بازخوانی و ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی و فقهی ایشان را در کنار مبارزات فراگیر علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی برای نسل جوان تبیین کنیم.

به گزارش سینماپرس، نشست اعضای هیأت امنا و ادوار کمیسیون طرح و برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و در آن مدیران و مسئولانی چون علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی، حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور، محمد حسن تبرائیان، مجید رجبی معمار، نصرت‌الله لطفی، سردار محمدرضا موحدی، پرویز کرمی، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، سید احمد حسینی، سردار علیرضا افشار، عباس فاطمی و مجید ملکی‌ تبار از اعضای حاضر در این نشست بودند.

در این جلسه علی دارابی رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به گذشت ۳۹ سال از این رویداد اظهار کرد: این رویداد بزرگ که دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلفی است توانست ملت ایران را به عنوان الگویی برای همه مظلومان و دادخواهان جهان تبدیل کرده و جنبه عملی به تئوری ولایت فقیه بدهد.

وی افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، باید اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) را به عنوان محور وحدت در جامعه بازخوانی و ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی و فقهی ایشان را در کنار مبارزات فراگیر علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی برای نسل جوان تبیین کنیم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه انقلاب اسلامی، موجب وحدت ملت ایران شد بیان کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد چراکه باید علاوه بر تحلیل و چرایی و زمینه‌های پیدایش انقلاب و فراز و فرودها و سیر تطور و تحکیم نظام اسلامی، دستاوردها و پیشرفت‌ها و موانع پیش رو را به درستی واکاوی کند. باید زمینه‌ای ایجاد کرد که نسل جوان و جستجوگر به گذشته انقلاب واقف شوند و به آن افتخار کنند و امید به آینده در آنها پدیدار شود. این مساله راهبرد اصلی ستاد بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود به این نحو که وحدت ملی و اتحاد همه نیروهای انقلابی را در آستانه چهلمین سالروز پیروزی نهضت اسلامی به منصه ظهور برسانیم و در تقویت آن بکوشیم.

دارابی با اشاره به وظایف صدا و سیما در این زمینه عنوان کرد: رسانه ملی برنامه‌ریزی و تمهیدات گسترده‌ای به منظور بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب داشته ولی لازم است مجلس، قوه قضائیه و دولت و نیز بخش خصوصی و مردم نقش محوری در این زمینه ایفا کنند.

حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک هم در این جلسه با اشاره به تحولات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی منطقه اظهار کرد: سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مدت‌هاست طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده که لازم است حرکتی جدی در این زمینه صورت بگیرد چرا که اگر این سند به درستی اجرا شود، شتاب خوبی را در حوزه پیشرفت شاهد خواهیم بود و امیدواری در سطح جامعه بیشتر می‌شود. ضمن اینکه برای نقد و بررسی عملکردمان هم ملاک خوبی در اختیار خواهیم داشت.

وی افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید نگاهی جدی به گذشته داشته باشیم چرا که انقلاب، نوعی انقطاع اساسی در تاریخ ایران به وجود آورد.

آشنا با تاکید بر تاریخ گذشته کشور بیان کرد: باید واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشت و موفقیت‌ها و شکست‌ها را در کنار هم دید و در این صورت باورپذیری فعالیت‌ها بیشتر خواهد شد. باید مجموعه اقدامات اصلاحی بعد از انقلاب را تبیین کرد و از نبود موفقیت‌ها نیز گفت. چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در واقع سال پختگی انقلاب است و برای بزرگداشت این مساله باید چهلمین سالگرد عقلانیت انقلاب را با همه تجربه‌ها، خطاها، پیشرفت‌ها و نبود موفقیت‌ها بیان کنیم و آن را به عنوان میراثی بزرگ به نسل امروز بدهیم.

آشنا با بیان اینکه هر کشور و امتی نیاز به یک داستان و روایت زیبا دارد اظهار کرد: هر قصه شیرین بخش‌هایی از گذشته، حال و آینده را در خود دارد، قصه‌ای که برای چهل سالگی انقلاب تعریف می‌کنیم باید به گونه‌ای باشد که جوانان و نوجوانان ما احساس کنند تعریف ادامه و آینده داستان، مربوط به آنهاست و دیده می‌شوند.

نصرت‌الله لطفی قایم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در این نشست بیان کرد: اعضای شورای راهبردی و شورای هماهنگی و اجرایی و نیز کارگروه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب به زودی معرفی خواهند شد و جلسات آنها برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: برنامه‌های بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب از بهمن ماه امسال آغاز می‌شوند و تا دهه فجر و ۲۲ بهمن سال ۹۷ ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.