جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

قاسمی در گفتگو با سینماپرس:

«مصادره» اثری است که احترام سینما و مخاطب را حفظ می کند/ سینمای کمدی در داوری ها چندان جدی گرفته نمی شود

محمدحسین قاسمی در نشست خبری فیلم سینمایی«نفس»

سینماپرس: محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم سینمایی «مصادره» که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در رابطه با این اثر سینمایی گفت: «مصادره» اثری دغدغه مند است که احترام سینما و مخاطب را حفظ می کند و به ورطه لودگی و ابتذال گرفتار نشده و به همین دلایل قطعاً مخاطبان آن مبلغان اصلی اش خواهند بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه عوامل فیلم از عوامل پشت صحنه گرفته تا بازیگران تلاش زیادی کردند و سعی داشتند با همه دشواری ها کنار بیایند و کار شایسته ای ارائه دهند؛ خوشبختانه از نظر من «مصادره» فیلمی است که هیچ چیزی کم ندارد و ما تمام تلاش مان را کردیم تا از همه جهات ویژگی های خوب این اثر سینمایی را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوأل که شما مدتی است حمایت از فیلمسازان اول را در اولویت کاری تان قرار داده اید و آیا این کار را ریسک نمی دانید اظهار داشت: حمایت از فیلمسازان اول ۲ ویژگی دارد؛ ویژگی اول آن است که شاید این کار ریسک محسوب شود که بسیاری از همکاران بنده به این قضیه فکر می کنند و به همین علت در پی حمایت از فیلمسازان اول نمی روند اما ویژگی دوم این است که این حمایت می تواند نویددهنده اثری خلاقانه باشد.

قاسمی تأکید کرد: فیلمسازان اول بکر و با استعداد هستند و باید مرتباً در سینمای کشور حضور داشته باشند. متأسفانه شرایط تولید فیلم برای فیلمسازان اول بسیار سخت است و آن ها از حمایت های کمتری نسبت به سایر فیلمسازان برخوردار هستند اما ما باید یادمان بیاید که پیشکسوتان سینما هم یک روز فیلمساز اول بوده اند و از همین جا شروع کرده اند و کسی بوده تا به آن ها اعتماد کند. بنده معتقدم باید فضا به جوانان داده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آبجی» در همین راستا خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که اگر نوگرایی و جوان گرایی نداشته باشیم با مشکلات روبرو می شویم و از همین رو همواره باید از ظرفیت ها و پتانسیل حضور نیروهای جوان در تمامی عرصه ها و به خصوص عرصه مهم فرهنگی و هنری بهره مند شویم. خوشبختانه تجربه ثابت کرده که در اغلب اوقات اعتماد به جوانان بازخوردهای خوبی را برای جامعه به ارمغان آورده و از این رو امیدوارم که این روند رو به رشد باشد.

این تهیه کننده سینما متذکر شد: چند سالی است در سینما جوانان اتفاقات خوبی ایجاد کرده اند. این اتفاق بسیار خشنودکننده است و ما باید در پی ایجاد راهکارها و تمهیداتی باشیم تا فیلمسازان اول بیش از پیش دیده شوند و مورد حمایت قرار بگیرند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نفس» سپس با بیان اینکه «مصادره» یک موضوع جذاب داشت که باعث شد آن را کار کنم اظهار داشت: این فیلم در بخش‌های مختلف سختی‌های خاص خود را داشت به خصوص در تولید اما در همه حال لبخند بر لب همه ما بود و ویژگی‌های اثر محرک خوبی برای همکاری با مهران احمدی بود؛ «مصادره» یک کمدی قصه‌گو است. این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی است که درگیر ماجراهایی جالب می شود.

قاسمی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوأل که فکر می کنید میزان استقبال منتقدان و اهالی رسانه از این فیلم چقدر خواهد بود و آیا برای «مصادره» شانسی در هیأت داوران متصور هستید یا خیر اظهار داشت: متأسفانه سینمای کمدی در داوری ها چندان جدی گرفته نمی شود و از این رو نمی دانم در هیأت داوران واقعاً چه اتفاقی برای فیلم می افتد اما نظرات منتقدان چراغ راه است و این را همواره خانم آبیار هم می گویند. بنده معتقدم ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم، مهمترین اتفاق جشنواره همین نظرات رسانه ها و منتقدان است و بنده همیشه نظرات آن ها را دنبال می کنم.

نظرات

  • م ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۲:۱۲
    0 0
    اگر شوخای دوپهلو و رکیک فیلم لودگی نیست، پس چیست؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.