دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

ویژه برنامه‌های شبکه دو برای بزرگداشت دهه فجر

آرم شبکه دو سیما*

سینماپرس: شبکه دو سیما به منظور گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های گوناگونی را همزمان با آغاز دهه مبارک فجر روی آنتن خواهد فرستاد.

به گزارش سینماپرس، «زنده باد زندگی» پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۹:۰۰ ویژه برنامه ای را به مناسبت سالگرد ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور؛ تهیه کرده که تقدیم مخاطبان می کند. این برنامه کاری است از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی محمدجعفر خسروی که به تناسب ایام دهه فجر هر روز به یکی از مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی خواهد پرداخت. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۰:۳۰ روانه آنتن می شود و بازپخش آن همان شب ساعت ۱۵ دقیقه بامداد خواهد بود.

برنامه گفتگو محور «ایران» با حضور دکتر علی اکبر ولایتی در ایام دهه فجر موضوع خود را به تحلیل تاریخ معاصر و نهضت پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داده است. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک که علاوه بر چهارشنبه ها و پنجشنبه ها؛ شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ بهمن ساعت ۲۱:۰۰ نیز به صورت ویژه روانه آنتن خواهد شد.

برنامه «سینما دو» به تهیه کنندگی حمیدرضا معدنچی و اجرا و سردبیری حامد عنقا با هدف انعکاس رویدادها و اتفاقات سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی هر شب ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

ویژه برنامه «همین نزدیکی» عنوان جُنگی شاد و جذاب است که با دعوت از چهره های برتر فرهنگی و هنری و با محوریت معرفی جوانان موفق و ممتاز ایرانی که هم سن و سال انقلاب هستند، روانه آنتن می شود. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان و اجرای محمد سلوکی از پنج شنبه ۱۲ بهمن تا یکشنبه ۲۲ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می شود.

مجموعه مستندهای سیاسی «معجزه امید» روایتی است از ابعاد گوناگون حرکت مردمی در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی که در گروه سیاسی شبکه دو تهیه شده و در ایام دهه فجر هر شب ساعت ۱۸:۱۰ روانه آنتن می‌شوند.
همچنین گروه کودک و نوجوان پخش برنامه «خاله شادونه و کلبه کوهستان» به تهیه کنندگی امید نجیب‌زاده را در نظر گرفته است که هر روز در دهه فجر ساعت ۹:۳۰ روانه آنتن می شود. این برنامه با اجرای ملیکا زارعی روایت نمایش گونه ای است از اتفاقات و ماجراهای خاله شادونه در کلبه کوهستان که پخش آن همزمان با دهه فجر آغاز می شود.

«فاز» (فرزندان ایران زمین) یک برنامه تلویزیونی ویژه نوجوانان در قالب مستند- مسابقه (رئالیتی‌شو) است که فازهای پنجم و ششم این برنامه در روزهای دهه فجر پخش می شود. قسمت چهارم هر فاز به صورت زنده تولید می شود و به موضوع دهه فجر خواهد پرداخت. این برنامه به همت «مرکز اوج کودک و نوجوان» به تهیه کنندگی احسان کاوه و سردبیری میلاد دخانچی و اجرای مژده لواسانی سه شنبه تا جمعه ساعت ۱۹:۲۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

برنامه «با ما بیا» به تهیه کنندگی سید مجتبی ظریفیان که با هدف گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی متناسب این گروه سنی را تهیه کرده و هر روز در ایام دهه فجر ساعت ۱۵:۰۰ روانه آنتن می کند.

مستند گزارشی «نما دو» کاری از گروه دانش و اقتصاد با هدف انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیز جشن‌های مردمی استان های مختلف کشور در ایام دهه فجر ساعت ۱۸:۰۰ پخش می شود.

از سوی دیگر برنامه های «مثبت دو»، «تصویر زندگی»، «عصر خانواده»، «نگی که نگفتی»، مستند «مرز پُرگوهر» و ... به صورت اختصاصی در این روزها با رویکرد ویژه دهه مبارک فجر به مخاطبان تقدیم می شود.

یکی دیگر از تدارکات ویژه این شبکه جشنواره فیلمهای سینمایی است که با هدف پخش فیلمهای برتر سینمایی و تلویزیونی و گلچین سریال های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی همچون «خواب زمستانی»، «روزی روزگاری شاه‌آباد»، «حانیه»، «پیشواز»، «اسرار اتاق آبی»، «عمارت فرنگی» و ... هر شب در این ایام ساعت ۲۴:۰۰ روانه آنتن می شود.

ویژه برنامه روز ۲۲ بهمن نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است. این برنامه به صورت زنده از محل استقرار گروه برنامه ساز در محل راهپیمایی این حماسه عظیم را به تصویر می‌کشد. گفت‌وگو با شهروندان در مسیر راهپیمایی، اجرای موسیقی‌های شاد و حماسی، حضور مجریان و برنامه-سازان شبکه و همچنین توصیف شور حضور مردم در مسیر راهپیمایی بخش‌هایی از این ویژه برنامه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.