جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

پژمان جمشیدی در گفتگو با سینماپرس:

فیلمنامه «سوء تفاهم» و پیچیدگی هایش برایم بسیار جذاب و دلنشین بود/ تئاتر برای من جایگزین فوتبال است و از نظرم تقدس دارد

پژمان جمشیدی

سینماپرس: پژمان جمشیدی بازیگر فیلم سینمایی «سوء تفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: فیلمنامه «سوء تفاهم» و پیچیدگی هایش برایم بسیار جذاب و دلنشین بود و به همین دلیل شبی که فیلمنامه آن به دستم رسید تا صبح چند بار فیلمنامه را مطالعه کردم و از آن لذت بردم.

بازیگر فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کم پیش می آید فیلمنامه ای آنقدر جذاب باشد که مرا وادار به مطالعه چندین و چندباره اش کند اما فیلمنامه «سوء تفاهم» چنین خصوصیتی داشت و من به شدت از خواندن آن مشعوف شدم.

وی در پاسخ به این سوأل که آیا قصد ندارد حضور در سینمای اجتماعی و نقش های جدی را تجربه کند اظهار داشت: از نظر بنده کمدی ژانر مهمی است؛ ما اگر به فیلم های سینمایی که بعد از انقلاب در ژانر کمدی نوشته و ساخته شده اند نگاه کنیم متوجه می شویم که تأثیر آن ها در جامعه بسیار بیشتر از سینمای اجتماعی بوده است. من متأسفم که برخی افراد کمدی را ژانری قابل اعتنا نمی دانند و برایشان مهم نیست و بسیار متعجب می شوم وقتی که عوامل فیلم های کمدی همیشه از عوامل سایر فیلم ها جدا می شوند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: من شخصاً پیگیر و علاقمند سینمای کمدی هستم و اگر بخواهم فیلمی در سینمای جهان را تماشا کنم حتماً یکی از علاقمندی هایم تماشای فیلم های «وودی آلن» است؛ خوشبختانه در سینمای جهان مانند ما فکر نمی کنند و به همین علت است که به سینمای کمدی در دنیا بیشتر از کشور ما توجه می شود. البته باید ـدکید کنم که من نمی خواهم خودم را در فضای بسته سینمای کمدی نگه دارم و به همین دلیل هم در تئاتر چندین نقش جدی را بازی کرده ام.

بازیگر فیلم سینمایی «آتش بس۲» تأکید کرد: نکته ای که ما از آن غافل مانده ایم این است که بازیگران جدی اکثریت نمی توانند نقش های کمدی بازی کنند اما کمدین ها به خوبی می توانند نقش های جدی را بازی کنند و در همین سینمای ایران می توان از جواد عزتی، مهران احمدی، رضا عطاران و... به عنوان کمدین هایی نام برد که در نقش های جدی شان هم بسیار خوش درخشیده اند.

این بازیگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه من به جشنواره و رقابت در جشنواره بسیار علاقمند هستم گفت: واقعاً نمی توانم ذوقم را پنهان کنم و تأکید نکنم که چقدر جشنواره برایم اهمیت دارد؛ شاید این اتفاق به شغل قبلی من «فوتبال» باز می گردد چون در آنجا هم رقابت بود و در اینجا هم رقابت است.

جمشیدی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه تئاتر برای من جایگزین فوتبال است و از نظرم تقدس دارد اظهار داشت: من دوست دارم کار خوب داشته باشم اما مدیوم تئاتر برایم مهمتر از سینما است. دوست دارم بتوانم با کارگردانان بزرگی همچون کیانوش عیاری، اصغر فرهادی، حمید نعمت الله و... کار کنم و الآن هم بسیار خوشحالم که در فیلم آقای معتمدی به عنوان یکی از فیلمسازان بزرگ و مطرح سینمای کشور بازی کرده ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.