سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

رسوایی اخلاقی، دلیل غیبت کیسی افلک از مراسم اسکار

کیسی افلک

سینماپرس: کسی افلک که سال گذشته جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد سال را دریافت کرد، اعلام کرده در مراسم اسکار ۲۰۱۸ شرکت نمی کند.

به گزارش سینماپرس، آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا به صورت سنتی رسم دارد تا برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، سال بعد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را اهدا کند. در نتیجه به محض این که یک بازیگر برنده اسکار می شود، اتوماتیک وار برای مراسم سال بعد هم دعوت می شود. اما امسال کیسی افلک که سال گذشته اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برد اعلام کرده قصد ندارد در اسکار شرکت کند و بهتر است آکادمی از الان به فکر اهدا کننده جایزه بازیگر زن باشد. او که متهم به رسوایی اخلاقی شده بود گفته نمی خواهد با حضورش روی صحنه حواس ها را از کمپین #MeToo به سمت خودش جلب کند. این کمپین که با آغاز رسوایی های اخلاقی هالیوود در فضای مجازی آغاز شد در حمایت از زنان و مردانی است که در هالیوود مورد تعدی قرار گرفته اند. سیاه پوشیدن تمامی بازیگران در مراسم گلدن گلوب هم طرح همین کمپین بود.

سال گذشته وقتی بری لارسن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به کیسی افلک داد، در اعتراض به مسائل اخلاقی پیرامون این بازیگر شناخته شده از «دست زدن» ابا کرد. حالا اما افلک خودش عنوان کرده که به اسکار امسال نمی اید. این در حالی است که چندی پیش یک دادخواست اینترنتی در فضای مجازی منتشر شده بود که ۲۰ هزار نفر از آکادمی خواسته بودند کیسی افلک را امسال در اسکار راه ندهد. به نظر می رسد حالا انگار آنها به هدف خودشان رسیده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.