سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

«سرو زیر آب»، تنها فیلم حقیقت دوست در جشنواره

شهرام حقیقت دوست در نشست خبری فیلم « کلاشینکف» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: شهرام حقیقت‌دوست بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون امسال با فیلم "سرو زیر آب" در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای کسب جایزه با سایر بازیگران به رقابت می پردازد.

به گزارش سینماپرس، حقیقت دوست از آن دست بازیگرانی است که از تئاتر وارد عرصه سینما شده و در طی سالهای پرکاری در سینما تئاتر را فراموش نکرده است. وی در بیش از ۳۰ اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته است.

برخلاف موفقیت های ویژه و خاص حقیقت دوست در تلویزیون و تئاتر وی تا به حال نتوانسته اتفاق بزرگی را در سینمای ایران تجربه کند.

شهرام حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با پسر کارون (امیر دژاکام) شروع کرد و با بازی در سریال مهر خوبان در سال ۷۴ به تلویزیون آمد.

اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی) بود.

بازی روان او در سریال خط قرمز باعث شد که اصغر فرهادی برای بازی در یکی از قسمتهای سریالش یعنی داستان یک شهر ۲ از او دعوت کند. او در فیلم عطش بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی و در کنار فریبرز عرب نیا و بهرام رادان بازی کرد.

شهرام حقیقت‌دوست

نقش آفرینی تأثیرگذار در فیلم جنایت (محمدعلی سجادی) بازی ماندگاری در کارنامه او به جا گذاشت فیلمی که بر مبنای رمان کلاسیک جنایت و مکافات داستایفسکی ساخته شد و او هم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول از جشن خانه سینما شد.

فیلم‌های چند می‌گیری گریه کنی، سنگ، کاغذ، قیچی، کلاشینکف (سعید سهیلی)، هیلانه، زرد، لابی و زیر سقف دودی (پوران درخشنده) از دیگر آثاریست که شهرام حقیقت دوست در آنها جلوی دوربین رفت.

حقیقت دوست طی این سالها در بیشتر از ۲۱ اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته اما همچنان در آرزوی موفقیتی بزرگ در سینمای ایران است. آرزویی که امسال شاید با بازی در فیلم سرو زیر آب به حقیقت بپیوندد.

*میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.