چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

آغاز به کار «رادیو انقلاب» در فجر ۳۹

رادیو انقلاب

سینماپرس: رادیو انقلاب امروز ۱۱ بهمن با حضور حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قایم مقام رسانه ملی، حمید شاه آبادی معاون صدا و جمعی از مدیران رادیو در استودیو شماره ۲۹ رادیو راه اندازی شد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا حبیبی مدیر رادیو انقلاب در ابتدای این مراسم گفت: در طلیعه بهار انقلاب با حسن نظر حمید شاه آبادی معاون صدا «رادیو انقلاب» برای سومین سال در راستای رسالت خود امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن به صورت زنده آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: رویکرد رادیو انقلاب تعیین هویت و ماهیت انقلاب و تبیین کارنامه ۴۰ ساله و ظرفیت سازی، کیفیت سازی و جریان سازی با موضوع انقلاب است. همچنین هم افزایی شبکه های رادیو در راستای تولید برنامه ها از جمله این ماموریت هاست و با همکاری برنامه سازان انجام می شود.

حبیبی اظهار کرد: تولید و پخش برنامه براساس ماموریت رادیو انقلاب در سرفصل های علمی، اجتماعی، سیاست، فرهنگی خواهد بود. مضامین ارزشمند انقلاب اسلامی در این شبکه در دستور کار قرار می گیرد و در این راستا باید برنامه تعبیه و کارگروه تشکیل داده شود.

این مدیر رادیویی با تاکید بر ایجاد جریان سازی در رادیو انقلاب یادآور شد: این جریان سازی ها کار ساده ای نیست و نیازمند اتحاد در همکاری رسانه ای است. مناسک ملی و اسلامی بستر مناسبی برای جریان سازی هستند و انقلاب مملو از پیام ها و صحنه های نوستالژیک است که می تواند در دل یک موج رسانه ای تدارک دیده شود.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم به بزرگترین ویژگی انقلاب و سرمایه جمهوری اسلامی اشاره کنیم قطعا عنصری بالاتر از نعمت ولایت نیست.

وی ادامه داد: اندیشه ولایت‌ فقیه دستاورد بزرگی بود که انقلاب به ما هدیه داد و ما امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اولین شهیده مظلوم ولایت، رادیو انقلاب را راه‌اندازی می‌کنیم تا شاید این رادیو بتواند بخشی از تکلیف خود را در برابر آنچه که بر این کشور رفته و ظلمی که دشمنان بر انقلاب کردند، ادا کند.

شاه‌آبادی تصریح کرد: معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، تکلیفی جدی برای تدوین اهداف انقلاب دارد و بر خود می‌داند که در آستانه ۴۰سالگی انقلاب، برای نسل سوم حرف‌های نو بزند و حتی شاید لازم است زبان ما برای ارتباط‌گیری با نسل جوان تا حدی اصلاح شود.

معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر نعمت ولایت یادآور شد: خوب است برنامه‌سازان در این زمینه کار کنند که چه بحران‌هایی بر جمهوری اسلامی گذشت و اگر از نعمت ولایت برخوردار نبودیم، کشور دچار چه خسران‌هایی می‌شد. نعمت‌ ولایت‌ فقیه توانسته کشور را به درستی رهبری و مدیریت کند و ما باید به چنین مباحثی در رادیو انقلاب بپردازیم و همچنین باید بتوانیم در معاونت صدای جمهوری اسلامی، برنامه‌هایی را تولید کنیم که افتخارات و دستاوردهای این چهار دهه را تبیین کنند.

وی با اشاره به رویکرد رادیو انقلاب بیان کرد: اگرچه بازه زمانی فعالیت رادیو انقلاب چند روز است اما این رادیو باید یک افق یک ساله برای خود ببیند چراکه ما یک ماموریت یک ساله در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب بر عهده داریم.

شاه‌آبادی با اشاره به تولیدات دشمنان انقلاب در عرصه رسانه‌ای اظهار کرد: دشمن آنتن‌های خود را بر کشور ما سرازیر می‌کند و با ساخت برنامه‌های مختلف به گونه‌ای حرف می‌زند که گویی مردم دیگر کاری با انقلاب ندارند و اتفاقا متوجه نیستند که مردم اگر هر نقد و یا ضعفی هم ببینند، باز هم با چنگ و دندان خواهان انقلاب هستند.

معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر اینکه رادیو باید به همه مسایل انقلاب بپردازد، گفت: رادیو وظیفه دارد به ضعف‌ها و چالش‌های این سال‌ها بپردازد و واقعیت انقلاب را به درستی تحلیل و بررسی کند.  رادیو انقلاب باید به صورت متمرکز، عناصر کارآمد، توانمند، علاقه‌مند و دارای بینش را به کار بگیرد که به دور از شعارزدگی، برنامه‌سازی کنند.

شاه‌آبادی بیان کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین سال انقلاب که هفته گذشته در معاونت صدا تشکیل شد، رویکرد ساخت برنامه‌های متناسب با انقلاب را رصد می‌کند. ما در دهه فجر سال آینده باید شاهد کارنامه‌ای از همه شبکه‌ها به خصوص رادیو انقلاب باشیم و باید بتوانیم با فضای امروز با مخاطبانمان صحبت کنیم.

در ادامه این مراسم سید رمضان موسوی‌مقدم قائم مقام رسانه ملی در سخنانی گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان بسیاری از حقایق تاریخی است. ما این اقدام معاونت صدا را در راه‌اندازی رادیو انقلاب شایسته می‌دانیم چراکه رادیو در پیشرفت انقلاب و بعد از آن، در تشریح دستاوردهای انقلاب نقش پررنگی داشت.

وی اضافه کرد: وقتی مجموعه‌ای روی موضوعی متمرکز شود، اثر بخشی آن اقدام نیز بیشتر می‌شود و اینکه ما در یک بازه زمانی خاص در شبکه‌ای مثل رادیو انقلاب به یک موضوع بپردازیم از نظر رسانه‌ای کاری ارزشمند است.

موسوی‌مقدم پیروزی انقلاب اسلامی را با بعضی از انقلاب‌های بزرگ جهان مقایسه و عنوان کرد: پیروزی انقلاب یک اتفاق بسیار بزرگ در قرن بیستم بود که از نظر دینی، اعتقادی و ملی، مباحث فراوانی در آن وجود دارد و هنوز بسیاری از آنها تبیین نشده است و باید بتوان در آستانه چهلمین سال انقلاب به بسیاری از این سوالات پاسخ داد.

قائم مقام رسانه ملی ادامه داد: مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب‌های بزرگ فرانسه، روسیه و یا الجزایر از طرفی نزدیک است چرا که همه این انقلاب ها تحولات بزرگی را ایجاد کرده‌اند اما از طرفی ممکن است این مقایسه قیاس مع‌الفارغ باشد چون انقلاب ایران وجوهی دارد که در آن انقلاب‌ها دیده نمی‌شود و شاید هم به همین دلیل است که آن انقلاب‌ها به اعوجاج و انحراف رسیده‌اند.

وی با اشاره به شرایط انقلاب ایران تصریح کرد: رادیو انقلاب باید به این بپردازد که ایران در شرایطی که جهان به شرق و غرب تقسیم شده بود و همه مردم فقط از ۲ مکتب پیروی می‌کردند «انقلاب نه شرقی و نه غربی» را به وجود آورد.

موسوی‌مقدم در پایان سخنانش اظهار کرد: رادیو انقلاب مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بسیاری از ناگفته‌ها وجود دارد که باید توسط این شبکه رادیویی تشریح شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.