چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

فیلم های سینمایی آخرهفته سیما / آثار انقلابی در قاب جادو

شبکه‌های تلویزیونی

سینماپرس: از جمله فیلم های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته شبکه های مختلف سیما می توان به «عملیات سری ـ معمای شاه»، «بچه‌های محله گل‌ها»، «ضد گلوله»، «گذر»، «اتاق ۳۱۱»، «آنچه گذشت»، «ترم زمستانی» و ... اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «عملیات سری ـ معمای شاه»، «بچه‌های محله گل‌ها»، «ضد گلوله»، «گذر»، «اتاق ۳۱۱»، «آنچه گذشت»، «ترم زمستانی»، «آواز مردمان خوب»، «کمی آن سوتر»، «لارستان ۶:۳۰ بامداد»، «موهبت الهی»، «روز برمی‌آید»، «توربو»، «زن خوب، مرد خوب»، «در اعماق خطوط»، «در برابر باد»، «خاندان پهلوی»، «کلاس سوم ب»، «شب دهم»، «گومورا»، «باشگاه سری»، «ذهن سفید»، «گل»، «دیدی و ارثیه فامیلی»، «شکار»، «زیر کاج‌ها»، «شاهدا» و «دیدی می‌تازد» پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

****************************** *******

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «عملیات سری ـ معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ماه‌های پایانی عمر رژیم طاغوتی شاه در ایران، مردم به خیابان‌ها می‌ریزند تا مخالفت خود را با حکومت شاهنشاهی ابراز کنند. دولت آمریکا شخصی به‌نام سرهنگ هایزر را به ایران می‌فرستد تا یک عملیات سری در ایران انجام دهد. هایزر با پشتیبانی سالیوان که سفیر وقت آمریکا در تهران است به صورت مخفیانه وارد ایران می‌شود. همزمان شاه هم بختیار را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌کند. هایزر با سران ارتش ملاقات کرده و آنها به پشتیبانی از دولت بختیار تهییج می‌کند. از طرفی سالیوان هم مکررا نزد شاه رفته و او را به خروج از ایران تشویق می‌کند. شاه به بهانه درمان بیماری از ایران خارج می‌شود….

در این فیلم تلویزیونی، حسین نورعلی، امیریل ارجمند، سعید نیک‌پور و مهراوه شریفی‌نیا هنرنمایی کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «بچه‌های محله گل‌ها» به کارگردانی داریوش ربیعی، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ‌۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: در سال ۱۳۵۷ برادر بزرگ تر عارف که از فعالان انقلابی است از بردن برادر کوچکش عارف برای تظاهرات، شعارنویسی و جلسات و فعالیت‌های انقلابی خودداری می‌کند. عارف به اتفاق دیگر دوستان و هم‌کلاسی‌هایش تصمیم می‌گیرد، خود به نحوی این فعالیت‌ها را انجام دهد شبانه اسپری رنگ تهیه می‌کنند و سرتاسر محله را به کمک دوستانش شعارنویسی می‌کنند. مامورین و فرماندهان کلانتری به‌دنبال افراد بزرگ تری هستند که آنها را دستگیر کنند. آنها کارهایی می‌کنند که حتی بزرگ ترها از انجام آن وحشت دارند و مامورین هیچ‌گونه شکی به آنها نمی‌کنند. در ادامه یکی از مامورین با پیگیری متوجه آنها می‌شود و پس از شناسائی، فرزند خود را نیز در بین آنها  می‌بیند…!

در این فیلم تلویزیونی، مهدی فقیه، فرحناز منافی‌ظاهر، محرم رزاقی و مرتضی ذوالفقاری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی مهدی هاشمی، مسعود کرامتی و ژاله صامتی خواهید دید: اوج دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است که مردی حدود ۵۰ ساله در تهران که مشغول قاچاق نوارهای لس‌آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی بوده و در اثر یک اتفاق درمی‌یابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند! از این‌رو تصمیم می‌گیرد که توبه کند و به‌جای انتظار مرگ به جبهه رفته و شهید شود….

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «گذر» به کارگردانی یاسر طالبی، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: آیت و احمد دو تن از نیروهای انقلابی هستند که مأموریت دارند تا یک چمدان را به منطقه‌ای در شمال ایران ببرند و تحویل دهند. احمد توسط نیروهای ساواک دستگیر می‌شود. ساواک احمد را شکنجه می‌کند؛ اما او جای آیت را لو نمی‌دهد. تا اینکه به سراغ خواهر آیت که همسر احمد است، می‌روند….

****************************** *******

فیلم سینمایی «اتاق ۳۱۱» به کارگردانی مجتبی بی‌طرفان، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

اتاق ۳۱۱ داستان یک دزد را به تصویر می‌کشد که به‌دنبال تعقیب و گریز دستگیری‌اش وارد بیمارستانی می‌شود. او پس از ورود به اورژانس بیمارستان با دو پزشک دانشجو روبرو می‌شود که خراب‌کاری‌های آنها شبی پر ماجرا و کمدی در اتاق ۳۱۱ به‌وجود می‌آورد.

شهرام قائدی، بهنوش بختیاری و امیر غفارمنش بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «آنچه گذشت» به کارگردانی رضا بهشتی، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۳۰ :۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی محمود پاک نیت و بهرام ابراهیمی خواهیم دید: محمود غلامی مردی عائله‌مند است که روزگار خود را با کار بنایی می‌گذراند. بر اثر پیشامدی، نادانسته وارد فعالیتی انقلابی می‌شود و توسط ساواک دستگیر می‌شود. مامور ساواک که متوجه سادگی و زودباوری محمود شده، تصمیم می‌گیرد از محمود به‌عنوان عنصری نفوذی برای تخریب گروهی انقلابی و دستگیری چند نفر از کسبه و روحانیونی که در فعالیت‌های انقلابی شرکت دارند، استفاده کند….

****************************** *******

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «ترم زمستانی» به کارگردانی رضا بهشتی، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

ترم زمستانی داستان جوانی دانشجو در سال‌های پیش از انقلاب را روایت می‌کند که پس از مدتی سکونت در خارج از کشور به ایران باز می‌گردد. او به‌دنبال دوست صمیمی و قدیمی‌اش می‌گردد؛ اما متوجه می‌شود که تمام آثار وجودی دوستش را پاک کرده‌اند. جوان دانشجو که کنجکاو شده به جست‌وجوی خود ادامه می‌دهد….

در این فیلم حمید مظفری و فریبا متخصص نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «آواز مردمان خوب» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی مهسا کرامتی و کوروش سلیمانی خواهیم دید: جلال و خسرو هر دو زندانیان سیاسی هستند که به‌شدت شکنجه می‌شوند تا به فعالیت‌های سیاسی خود اعتراف کنند. جلال بسیار مقاوم است و در برابر شکنجه‌ها ایستادگی می‌کند. اما خسرو نمی‌تواند مقاومت کند و به ساواکیان قول همکاری می‌دهد! جلال مرید یکی از فعالان سیاسی (مصطفی) است و تصمیم دارد راه او را دنبال کند. ساواکیان که از جلال ناامید شده‌اند تصمیم می‌گیرند او را آزاد کنند تا با زیر نظر گرفتن وی از فعالیت‌های او مطلع شوند. آنها خسرو را نیز به‌همراه جلال آزاد می‌کنند. او مامور می‌شود تا از طریق برقراری رابطه‌ی عمیق دوستی از فعالیت‌های جلال سر درآورد….

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «کمی آن سوتر» به کارگردانی محمد درمنش، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

قصه این فیلم درباره‌ی ناصر ساواکی سابق است که تمام این سال‌ها را به‌صورت مخفیانه زندگی کرده است. او  بسته‌های مشکوکی دریافت می‌کند بسته‌هایی که حاوی تسبیح و عکس خود او در روزگار جوانی است وی پس از کش و قوس‌های فراوان سعی دارد فرستنده بسته‌ها را پیدا کند و در هر بار جستجو به‌وسیله فلاش‌بک با یکی از سوژه‌هایش در دوران پیش از انقلاب و شکنجه‌ها، جنایاتی که مرتکب شده است به یادش می‌آید.

در این فیلم تلویزیونی امیرحسین مدرس، محمد کاسبی و جعفر دهقان ایفای نقش کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «لارستان ۶:۳۰ بامداد» به کارگردانی حسین غضنفری، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی داریوش فرهنگ و حدیثه تهرانی آمده است: به‌دنبال مرگ دانشمند هسته‌ای به‌نام دکتر بهرامی سروان فخیمی و دخترش که تیم قتل اداره آگاهی هستند درگیر پرونده می‌شوند با یک پرونده عادی سر و کار ندارد چون کسی که کشته شده دکتر بهرامی نیست! با دخالت نیروهای اطلاعات مشخص می‌شود مقتول بدل دکتر بهرامی است و تمام این ماجرا تله نیروهای اطلاعات است برای به دام انداختن گروه ترور اسرائیلی! در نهایت سروان فخیمی به کمک عوامل اطلاعاتی موفق به دستگیری سر کرده باند می‌شود.

****************************** *******

فیلم سینمایی «موهبت الهی» به کارگردانی نیک هام، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پل و جسی پدر و مادری هستند که کودک خود آدام را بر اثر تصادف رانندگی از دست داده‌اند و مادر با اصرار از یک متخصص علوم پزشکی می‌خواهد فرزندشان را در فرایندی غیرقانونی و پیچیده شبیه‌سازی کند و او را به همان شکل که بود به آنها بازگرداند. این اتفاق می‌افتد، اما آدام ویژگی‌ها و رفتارهای عجیب و غریبی از خود بروز می‌دهد که با شخصیت فرزندشان بسیار متفاوت است. حتی آدام در حالتی خلسه‌وار خود را به جای آدم‌های دیگر می‌بیند و از مسائل و افرادی صحبت می‌کند که به خاطرات گذشته‌های وی مربوط است.

رابرت دنیرو، گرگ کینی یر و ربکا رومین استاموس بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «روز برمی‌آید» به کارگردانی بیژن میرباقری، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی یکتا ناصر، امیر آقایی و داریوش فرهنگ خواهیم دید: در اسفند ۱۳۵۷، یک زن که سال‌ها پیش از انقلاب در زندان بوده، به همراه همسرش که از انقلابیون است، به قصد استراحت به نقطه‌ای کوهستانی سفر می‌کنند. در این سفر آنها با مردی آشنا می‌شوند که زن معتقد است بازجوی وی بوده است!

****************************** *******

انیمیشن سینمایی «توربو» به کارگردانی دیوید سورن، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۸ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: توربو نام حلزون مهربان و دوست داشتنی است که آرزوی بزرگی در سر دارد. او دوست دارد سریع‌ترین حلزون جهان لقب بگیرد. او در تلاش است این رویای بچگی خود را به عمل بپوشاند و برای این کار به برادرش متوسل می‌شود و از او می‌خواهد در این مسیر او را راهنمایی کند و بالاخره هم موفق می‌شود.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «زن خوب، مرد خوب» به کارگردانی علی اسدالهی، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: امین عاشق دختری به‌نام گل است، که به عشق امین جواب رد می‌دهد. امین سراغ دوستش که به‌تازگی به پرورش شترمرغ رو آورده، می‌رود. دوستش در حال آزمایش و تولید دارویی برای ایجاد حس مهربانی است! مقداری از گوشت شترمرغ را به امین می‌دهد برای بازاریابی. امین گوشت را به قصابی می‌برد و دو باجناق (ایرج و تورج) که به همراه همسرانشان (نغمه و نگار) برای گردش به پارک چیتگر آمده‌اند؛ گوشت را خریده و کباب می‌کنند. نگار و نغمه که بسیار غرغرو هستند وقتی کباب را می‌خورند تغییر رفتار می‌دهند و کاملا مطیع همسرانشان می‌شوند. باجناق‌ها تحقیق می‌کنند تا راز مهربانی همسرانشان را کشف کنند…!

هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، فریبا نادری و شبنم فرشادجو در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «در اعماق خطوط» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم از این قرار است که: رسول رحمانی یک جوان پدر از دست داده است؛ که علاقمند به هنر خوشنویسی می‌باشد و از یزد به تهران آمده و با مشکلاتی که دارد، برای امتحان خوشنویسی ثبت نام می‌کند. او نزد سرایدار انجمن خوشنویسان مدتی زندگی کرده و تحت آموزش رئیس انجمن، یعنی آقای درگاهی قرار می‌گیرد. محمود، داماد درگاهی، از مبارزان و فعالان انقلاب است و در شبیخون ساواک مجروح شده و به زندان افتاده، رسول نیز ناخواسته مورد اتهام ساواک قرار می‌گیرد و پس از بازداشت تحت شکنجه ساواک رنج زیادی را تحمل می‌کند. او پس از آزادی، نمونه خطی را به درگاهی ارائه می‌دهد و این بار برخلاف قبل مورد پذیرش استاد واقع می‌شود و بدین ترتیب حکم استادی‌اش را در هنر خوشنویسی دریافت می‌کند….

در این فیلم تلویزیونی، جهانبخش سلطانی، رضا مولایی و رحمان باقریان هنرنمایی کرده‌اند.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «در برابر باد» به کارگردانی حسین تبریزی، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: امیر پزشکی‌ است که پس از سال‌ها تحصیل در خارج از کشور، در سال ۱۳۶۵ به زادگاهش، روستایی در کردستان برمی‌گردد او به خواست پدرش (جهانگیر خان) مامور می‌شود همبازی دوران کودکی‌اش که اکنون دریافته برادر ناتنی او بوده پیدا کند. امیر می‌فهمد برادر برای نجات یک مبارز سیاسی، از خدمت سربازی فرار کرده است. تیمور که نظامی پیرو حکومت پهلوی است، امیر را بر سر دوراهی قرار می‌دهد او باید میان جان لیلا (همان مبارز سیاسی) که در کودکی دلبسته او بود و جان برادر یکی را انتخاب کند. در جدال نهایی، تیمور برادر را می‌کشد و لیلا نجات پیدا می‌کند اما تیمور نیز توسط یک زن کشته می‌شود.

تیرداد کیایی، بهزاد رحیم خانی و بهرنگ علوی  بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «خاندان پهلوی» به کارگردانی سعید ترخانی و وحید نیک‌گو، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن برخی از مسائل خانوادگی شاه لابه‌لای روایت تاریخی داستان مطرح شده است. برای مثال خاطراتی از جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و چگونگی برگزاری آن روایت می‌شود. شاه در روایت خاطرات، همواره سعی دارد خودش را موجه نشان دهد، اما خدمتکار یا شخصیت‌های دیگری که وجود دارند از اشتباهات او پرده برمی‌دارند و نشان می‌دهند که او با اشتباهات و ظلم‌های بسیاری حکومت کرده است.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «کلاس سوم ب» به کارگردانی غلام‌رضا رمضانی، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: خبر رفتن آقای گلچین از مدرسه در اواسط سال تحصیلی، بچه‌های کلاس سوم ب را خیلی ناراحت می‌کند. آنها که معلمشان را بسیار دوست دارند، برای بازگرداندنش با هم متحد شده و سعی می‌کنند تا معلم جایگزین را منصرف ‌کنند….

جمشید جهان‌دیده، سوگل طهماسبی و بهروز شعیبی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «شب دهم» به کارگردانی جمال شورجه، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی جهانبخش سلطانی، ولی شیراندامی و ملیحه نیکجومند خواهیم دید: عزیز سحرخیز، در شب دهم ماه محرم پس از دیگری خیابان عزاداران با ماموران ارتش، که به حمایت از چند آمریکایی مست به خیابان آمده‌اند، از مهلکه می‌گریزد و همسرش را تنها رها می‌کند….

****************************** *******

شبکه افق

فیلم سینمایی «گومورا» به کارگردانی ماتئو گارونه، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی تونی سرویلو، بخشی از فجایع مافیای ناپل، را خواهیم دید که در اقتصاد ایتالیا و زندگی مردم عادی منطقه به وجود می‌آورند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «باشگاه سری» به کارگردانی جمال شورجه، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرمانده کشتی تجاری (ایران رشادت)، پس از بارگیری در بندر فیلیپین متوجه می‌شود عوامل دشمن یک محموله مواد شیمیایی را وارد کشتی کرده‌اند. آنها قصد دارند طی نقشه‌ای حساب شده خبرنگاران و دست اندرکاران محیط زیست را در سنگاپور بر روی عرشه کشتی حاضر کنند تا با تبلیغاتی دروغین خبر تولید و نگهداری سلاح‌های شیمیایی کشتار جمعی توسط ایران را به جهان مخابره کنند! فرمانده و افرادش تصمیم می‌گیرند که با نقشه‌ی دیگری با این توطئه مقابله کنند.

در این فیلم جمشید هاشم‌پور و فرهاد اصلانی ایفای نقش کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «ذهن سفید» به کارگردانی تیل اسچوگر، «گل» به کارگردانی گلبهار سینگ و «دیدی و ارثیه فامیلی» به کارگردانی دیتر هالروردن، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ساعت ۹:۳۰، ۱۷، ۲۱ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

****************************** *******

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «شکار» به کارگردانی مجید جوانمرد، «زیر کاج‌ها»، «شاهدا» به کارگردانی کبیر خان و «دیدی می‌تازد» به کارگردانی دیتر هالروردن، جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۲۱  از شبکه نمایش پخش می‌شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.