جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

نگارش فیلمنامه زندگی داوینچی توسط نویسنده جیمزباند

جان لوگان

سینماپرس: نویسنده دو قسمت اخیر مجموعه جیمزباند، فیلم نامه زندگی «لئوناردو داوینچی» را می نویسند، فیلمی که «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر آن است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کمپانی پارامونت به تازگی جان لوگان نویسنده مطرح را استخدام کرده تا فیلمنامه زندگینامه لئوناردو داوینچی را بنویسد؛ فیلمی که قرار است لئوناردو دی کاپریو بازیگر آن باشد.

جان لوگان فیلمنامه این فیلم را با اقتباس از زندگینامه‌ای به قلم والتر ایزاکسون نویسنده مشهور که با عنوان «لئوناردو داوینچی» نوشته شده، می‌نویسد.

این فیلم که قرار است دی کاپریو در آن در نقش نقاش و دانشمند بزرگ بازی کند، با همکاری خود بازیگر و جینفر داویسون تهیه می‌شود.

پارامونت امتیاز ساخت این فیلم را آگوست (مرداد) در رقابت با چندین استودیو به دست آورد.

لوگان نویسنده فیلمنامه‌هایی چون «بیگانه: میثاق» و «نابغه» بوده و فیلمنامه دو فیلم اخیر از مجموعه جیمز باند یعنی «اسپکتر» و «اسکای فال» را نوشته است.

وی همچنین نویسنده سه فیلمنامه نامزد اسکار یعنی «گلادیاتور»، «هوانورد» و «هوگو» بوده است.

این دومین همکاری لوگان با دی کاپریو است و وی زندگی هاوارد هیوز را در قالب فیلمنامه «هوانورد» خلق کرده بود.

این در حالی است که دی کاپریو قرار است در فیلم بعدی کوئنتین تارانتینو نیز که هنوز عنوانی برایش تعیین نشده و درباره خانواه منسون است، جلوی دوربین برود.

این بازیگر ارتباطی قوی با پروژه داوینچی دارد و اسم کوچک او نیز بر مبنای نام همین نقاش انتخاب شده است و مادرش هنگام تماشای تابلویی از داوینچی در موزه‌ای در ایتالیا متوجه شد که جنینش برای نخستین بار شروع به لگد زدن کرده است.

کتاب ایزاکسون که اکتبر منتشر شد بر مبنای هزاران صفحه‌ای که درباره داوینچی وجود دارد، نوشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.