شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

در نشست خبری فیلم سینمایی «شعله ور» عنوان شد؛

اینکه کارگردانان ترجیح می دهند فیلم آپارتمانی بسازند از تنبلی است

نشست خبری فیلم سینمایی «شعله ور»

سینماپرس: جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «شعله ور» با حضور حمید نعمت‌الله، محمدرضا شفیعی، هادی مقدم‌دوست، دارا حیایی، مژگان صابری؛ پانته‌آ مهدوی‌نیا، روزبه رایگا، مهدی سعدی و با مدیریت محمود گبرلو عصر امروز ۱۴ بهمن‌ماه در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس،  روزبه توکلی در مورد اعتراضات مردم سیستان و بلوچستان نسبت به توهین به مردم این شهر در فیلم «شعله ور» سوال پرسید و نعمت اله در پاسخ گفت: «من در جریان نیستم از شادی عده‌ای ناراحت شده باشند. ما بسیار با احتیاط رفتار کردیم و سعی کردیم همه چیز را رعایت کنیم. وقتی ما فیلمی در این شهر می‌سازیم با اینکه سعی می‌کنیم زیبایی‌های اقلیم آن منطقه را نشان دهیم، 

ما با تمام سعی که در نمایش شکوه منطقه داشتیم، نمی توانستیم در مورد مشکات آنجا بی تفاوت باشیم. مانند کم آبی و مواد مخدر. ضمن آنکه کاراکتر اصلی اعتیاد خود را از تهران به این خطه می برد. ما با حسن نیت این اثر را ساختیم و امیدواریم با نمایش مشکلاتی مانند کم آبی کمی مسئولین برای حل آن مصرتر شوند.

کارگردان در مورد مدت زمان فیلم با بیان اینکه موافق کوتاه کردن آن است، در پاسخ سوالی راجع به تاکید فیلمسازان به ساخت فیلم های آپارتمانی گفت: دلیل اصلی اینکه کارگردانان ترجیح میدهند فیلم آپارتمانی بسازند تنبلی است. وی همچنین با قدر دانی از ابراض رضایت خبرنگاران در مورد قاب های این فیلم گفت اثر ما باید عریضتر در سینما به نمایش در می آمد ولی متاسفانه این اتفاق امروز نیفتاد.

شفیعی نیز در مورد اعتراضات گفت: این اعتراضات چندان جدی نیست چرا که اصلا کسی آن را ندیده است. در سیستان و بلوچستان چندنفر که در صف اول نشسته بودند اعتراضاتی کردند و مدیر آن منطقه تحت تاثیر آن افراد گفت که این فیلم را در اینجا نمایش نمی دهند. 

مقدم دوست با بیان روند شکل گیری فیلم نامه گفت: مهمترین عناصر این فیلمنامه حسدبه عنوان یک موضوع درونی انسانی و تمایل به تمایز داشتن به عنوان یک موضوع بیرونی بودند که ما آنها را با هم گره زدیم. سیسان و بلوچستان با اینکه منطقه محرومی است ولی تمایزات در مورد سطح اشتغال وجود ندارد. ما می خواستیم نشان دهیم وقتی آدمی با این خصوصیات منفی به همچین جایی می رود باز هم از دست این خوی بدش در امان نیست.

مقدم دوست ادامه داد: سیستان و بلوچستان با اینکه محروم است ولی تمایزهایی که ما را آزار می‌دهد، ندارد. در این مکان خویشاوندی وجود دارد و اگر کسی از نظر اقتصادی با دیگر فرق دارد چندان مطرح نمی‌شود.

ما می‌خواستیم نشان دهیم که فرد حسود در فضای جدا از شهر و طبقه‌بندی‌ها ، بازهم حسود است و ما کنش‌های شخصی کاراکتر را باز هم در منطقه‌ای دیگر دیدیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.