دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

موسی در «لاتاری» شبیه کمالِ «ماجرای نیمروز» نیست

هادی حجازی فر در نشست خبری فیلم سینمایی«لاتاری»

مهر: هادی حجازی فر بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان تاکید کرد که شخصیت موسی در این فیلم شبیه کمالِ «ماجرای نیمروز» نیست.

هادی حجازی فر بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد با اشاره به اینکه از هر موقعیتی برای نقش آفرینی بهتر در این اثر استفاده کرده است، گفت: بازیگری که نقشش فرصت کمتری برای عرضه دارد نسبت به بازیگری که به واسطه نقشش در فیلم همواره جلوی دوربین است، باید تلاش بیشتری بکند تا در فرصت کم کاراکتر خودش را معرفی کند و من هم به همین دلیل از تمام ابزار موجود استفاده کردم تا نقشم دیده شود.

وی افزود: بازیگر نقش اصلی می تواند در صحنه های خودش را نشان دهد ولی من به عنوان بازیگری که در برخی سکانس ها حضور داشتم و در برخی از سکانس ها نبودم باید تکلیف نقش را روشن می کردم برای مثال تا قبل از رفتن به دوبی باید موسی معرفی و به عنوان یک شخصیت دوست داشتنی شناخته می شد و من در این مسیر از فیزیک، نگاه و ... استفاده می کردم.

حجازی فر در توضیح بیشتر نقشش بیان کرد: در قسمتی از فیلم می بینیم که موسی به یک نوع آب میوه علاقه دارد که مربوط به طبقه خاص از جامعه است بنابراین سعی کردم حتی از آن هم در پیشبرد شخصیت قصه استفاده کنم. به طور کلی من مجبور بودم از هر چیزی از لباس گرفته تا کفش و ... برای معرفی این شخصیت استفاده کنم.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش درباره شباهت شخصیت موسی در این فیلم با شخصیت کمال در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» هر دو به کارگردانی محمدحسین مهدویان بیان کرد: کاراکتر موسی هم شبیه کاراکتر کمال هست و هم نیست. من موسی و جهان بینی او را بسیار متفاوت از کمال می بینم زیرا کمال در «ماجرای نیمروز» یک فرد ۳۰ ساله است و در اوج انقلاب حضور دارد در حالی که موسی متعلق به سال ۹۶ و اتفاقات این روزها است.

حجازی فر در پاسخ به اینکه برخی منتقدان می گویند فیلم دچار اغراق شده است، اظهار کرد: وقتی ما برای ضبط صحنه های خاکسپاری به قبرستان وردآورد رفتیم برایم عجیب بود که بر اساس اطلاعات سنگ قبرها سن درگذشتگان بیشتر بین ۲۰ تا ۲۸ سال بود و بعدا فهمیدم درگذشت ها بیشتر براساس اوردوز و تصادف به دلیل سوار موتور شدن بوده است. خیلی از صداهای گریه و شیون صحنه خاکسپاری نوشین واقعی و برگرفته از صداهای واقعی عزیزان همان جوان ها بود بنابراین باید بپذیریم که این موارد واقعیت های جامعه ما است پس طبعا فضایی که موسی در حال تجربه آن است نمی تواند شبیه فضای کمال باشد. شاید ظاهر، رفتار و تندی کردن های او شبیه کمال باشد ولی مطمئنا جهان موسی کم رمق تر و ناتوان تر از وی است.

حجازی فر در پایان با اشاره به خروج شخصیت موسی از انفعال و تلاش برای کمک کردن به شخصیت امیرعلی عنوان کرد: تغییر مسیر هر آدمی در گرو رخ دادن برخی از اتفاقات است و این اتفاق می تواند به لحاظ عاطفی، ذهنی، سیاسی و ... باشد. به نظرم موسی سه چهار سال است که نمی خواهد بسیاری از موارد را بپذیرد چون خودش از طیفی است که این نظم را ساخته اند و دلش نمی خواهد خلاف ها را قبول کند ولی به یک باره ادله برایش واضح می شود و لاجرم آن بیداری در او اتفاق می افتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.