چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

حاتمی کیا از موفق ترین کارگردانان سینمای جنگ است

به وقت شام

سینماپرس: ابراهیم حاتمی‌کیا بی شک یکی از موفق‌ترین کارگردانان سینمای جنگ است که توانسته طی این سالها با بیانی صادقانه اعتماد مخاطب را به خود جلب کند. گستره نگاه او سبب شده تا کسانی که شاید هیچ وجه اشتراک فکری با او ندارند نیز برای دیدن تازه‌ترین اثرش ترغیب به سینما رفتن شوند.

به گزارش سینماپرس، اگر بپرسید کدام فیلمساز رکورددار حضور در جشنواره فیلم فجر است او کسی نیست جز ابراهیم حاتمی کیا که تا کنون ۱۸ بار در بزرگترین رویداد سینمایی کشور حضور داشته و سیمرغ های بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را برای «آژانس شیشه ای» و بهترین کارگردانی فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» را به خانه برده است.

این فیلمساز بزرگ کشور که جشنواره فیلم فجر هیچگاه دست رد به سینه آثارش نمی زند تا کنون آثاری ساخته که غالبا مورد توجه و گاه مناقشه مخاطبین با هر نوع گرایش مذهبی و فکری قرار گرفته است. بنابراین دور از ذهن نیست که امسال علاقمندان سینمایش را «به وقت شام» دعوت کند تا گوشه ای از حوادث داغ ترین سوژه این سال ها یعنی گروه تروریستی داعش و مدافعین حرم را در معرض نگاه مردم قرار دهد.

فیلمبرداری «به وقت شام» به تهیه کنندگی محمد خزاعی و با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با آغاز ماه رمضان۹۶ در لوکیشنی مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی تهران آغاز شد و پس از آن در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان ، روستاهای اطراف شهریار و شهر دمشق در سوریه پیگیری شد تا در روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ به پایان رسید.

کارن همایونفر که به عنوان سازنده موسیقی این فیلم انتخاب شده تا بار دیگر همکاری با حاتمی کیا را تجربه کند درباره «به وقت شام» می گوید: این بار با نفس گیرترین فیلم سینمای ایران که با گروه فوق حرفه ایش کم از تولیدات هالیوود ندارد مواجه شدم. شاید این سخت‌ ترین کار موسیقی فیلم من باشد که تاثیر فوق العاده ای از گروه بازیگران ایرانی و غیر ایرانی، جلوه‌های ویژه میدانی و قصه ای تماما واقعی، مستند و نفس گیر گرفته است. «به وقت شام» بخشی از دغدغه های امروز ماست. فیلمی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه ی پرالتهاب ما.

ابراهیم حاتمی کیا بی شک یکی از موفق ترین کارگردانان سینمای جنگ است که توانسته طی این سالها با بیانی صادقانه اعتماد مخاطب را به خود جلب کند. گستره نگاه او سبب شده تا کسانی که شاید هیچ وجه اشتراک فکری با او ندارند نیز برای دیدن تازه ترین اثرش ترغیب به سینما رفتن شوند. این فیلمساز که به پشتوانه صراحت فیلمسازی اش از ۸سال دفاع مقدس آثاری در شان مقاومت و مظلومیت مردم ایران را جلوی دوربین برده بود اینبار صدای مردمی است که اگرچه در مرز و بوم ما نیستند اما درد مشترک انسانیت را فریاد می زنند.

*سوره سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.