چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

خبرنگار جنگی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به ایران آمد

مستند زنانی با گوشواره‌های باروتی

سینماپرس: خبرنگار عراقی حاضر در مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند، برای حضور در اکران‌های مردمی و اکران سینمای مطبوعات به ایران آمد.

به گزارش سینماپرس، نورالحللی خبرنگار جنگی که مستند «زنانی با کوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند درباره او و محوریت زنان و کودکان ساخته شده است برای حضور در اکران‌های مردمی و سینمای مطبوعات در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به ایران آمد تا به تماشای این فیلم به همراه مخاطبان سینمای ایران و اهالی رسانه، بنشیند.

او شب گذشته ۱۷ بهمن پس از تماشای این فیلم برای اولین بار درباره این مستند، گفت: از دیدن این فیلم تحت تاثیر قرار گرفتم. من با این فیلم هم خندیدم و هم گریستم و مطمئن هستم مردم عراق نیز با دیدن این فیلم، حالی را خواهند داشت که من در هنگام تماشای آن داشتم.

مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند درباره خبرنگار عراقی به نام نور است که مشغول تهیه گزارش از نبرد با داعش است و به همین واسطه با زنان مختلف داعشی و غیر داعشی مواجه می شود. در بخشی از «زنانی با گوشواره‌های باروتی»، زنان داعشی عرب، غیر عرب و زنانی را که قربانی داعش شده اند، می بینیم که  نورا با آنها مواجه می‌شود.

خبرنگار زنانی با گوشواره های باروتی

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از همین رو برای اولین‌بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که تا به حال در هیچ مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است.

مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» در یازدهمین دوره از جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت و توانست جایزه بهترین کارگردانی، بهترین صدا، بهترین فیلم بخش آوینی و بهترین فیلم بخش بین الملل را از آن خود کند.

این فیلم همچنین قرار است در آخرین روز از جشنواره فیلم فجر، روز شنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۷ در سینمای رسانه، برای خبرنگاران و اهالی رسانه اکران شود.

عوامل این فیلم عبارتند از تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، مدیر تصویربرداری: رضا فرهمند، تصویربرداران: رضا فرهمند، مصطفی سیفی، قصی صاحب کاظم، تدوین: رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، مصیب حنایی، آهنگساز: کریستف رضاعی، صدابردار: کیومرث محمدچناری، صداگذار: حسن مهدوی، پژوهش: مصطفی سیفی و رضا فرهمند، طراح پوستر: علی باقری، تبلیغات فضای مجازی: احسان جابری و مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.