چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

گزارش نشست رسانه ای فیلم «سرو زیر آب»؛

باشه آهنگر: به اسامی شهدا و اقلیت بودن آنها گیر دادند!

 نشست خبری فیلم سرو زیر آب

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «سرو زیر آب» ساخته محمد علی باشه آهنگر، عصر امروز ۱۸ بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری سینمایی سرو زیر آب با حضور محمد علی باشه آهنگر (کارگردان)، سید حامد حسینی (تهیه کننده)، حامد آهنگر (فیلمنامه نویس)، علیرضا زرین دست (فیلمبردار)، عباس بلوندی (طراح صحنه و لباس)، حمید باشه آهنگر (تدوینگر)، امیرحسین قاسمی (صدا گذار) و همچنین بازیگران این کار مسعود رایگان، مینا ساداتی، رضا بهبودی، مهتاب نصیرپور، ستاره اسکندری و سیاوش چراغی پور برگزار شد.

باشه آهنگر در مورد روایت این فیلم گفت: میشود فیلمنامه را هر جوری نوشت و جراحت های را برای برخی غلیض تر و یا رقیق تر کرد. قصه اصلی ما چون معراج الشهدا است که این اتفاقات در آن می افتد باید قسمتهایی حتماً نمایش داده می شد.

وی در مورد احتمال عوض کردن ژانر کاریش گفت: سال ۹۰ تا ۹۵ که این فیلم را ساختم اتفاقات مختلفی برای من افتاد و حتی ویس جلویم گذاشتند تا ببینند من ملیت را بیشتر قبول دارم یا شیعه را... ۱۶ بار این فیلم نامه بازنویسی کردیم که کار بسیار سختی است. امیدوارم شش سال شش سال نخواهم فیلم بسازم. از مخاطبان البته تشکر میکنم که به من قوت قلب میدهند.

این کارگردان در مورد طولانی شدن ساخت این فیلم گفت: این کشور برای همه است. من سالها پیش بحث قومیتها را مطرح کردم که کاملا به امنیت ملی مرتبط است. شهدای زرتشتی نسبت به جمعیتشان از شهدای شیعه بیشتر هستند. ما شهید کلیمی مسیحی زرتشتی و حتی بهایی داریم. به من در این فیلم فشار می آوردند که زرتشتیان را بردار و اهل سنت را بگذار. مثلاً یکی از اشکالاتی می‌گفتند این بود: در سکانس هور در فیلمنامه نوشته شده بود پیکرها را با طناب به هم میبندند ولی جایی به من گفتند شما مثل فلان میخواهید اینها را به هم ببندید. من به آنها گفتم اگر یک سکانس کارگردانی کرده باشید میبینید که در شب در مه و فضای شیمیایی در آب متوجه میشدید من این طناب دیده نمیشود و گفتم طناب نبندم از چه چیزی استفاده کنم، گفتند از روبان.

آهنگر در مورد اسپانسرهای این فیلم گفت: بسیاری از بخشهای خصوصی ما ابتدا پولهایشان را از بخش دولتی گرفتند و آرام آرام رشد کردند. من آرزویم است که در بخش خصوصی تهیه کنندگان دلشان به فیلمنامه های من گرم شود.

این کارگردان در مورد بخش هایی از فیلمنامه که در مورد کشتار مکه در دهه ۶۰ هم گفت: فیلمنامه قبل از فاجعه منا نوشته شده بنابراین اشاره به حادثه مکه به خاطر اتفاقات منا نبود.

حسینی راجع به هزینه این فیلم و اسپانسرهای چندگانه اش گفت: این فیلم با توجه به هزینه هایی که در سال های اخیر برای فیلمهای دفاع مقدسی شده خیلی گران نشده است. اعتقاد دارم با توجه به اشل فیلم و اینکه برای مثال ۹ هزار متر دکور ساختیم خیلی ارزان فیلم ساختیم. ما قطار را در یک کوچه ۱۲ متری آوردیم. زمان پیش تولید و مقدمات آماده شدن بودجه طولانی شده ولی زمان تولید خیلی منطقی بوده است.

ساداتیان با اشاره به اینکه در این سالها همیشه پیشنهادات بازیگری او با بابک حمیدیان از سوی کارگردانان بوده است گفت این موضوع کم کم ما را هم دارد ناراحت میکند.

از حاشیه های این فیلم به صدا درآمدن آژیر خطر در سالن بود که گویا بر اثر دود سیگار اتفاق افتاده بود.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.