جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

حاشیه های هفتمین روز از جشنواره ملی فیلم فجر/ خود تحریمی وزیر یا محافظه کاری بیش از حد؟!

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: هفتمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با اتفاقاتی همچون بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل برگزاری این رویداد هنری و دیگر موارد همراه بود.

به گزارش سینماپرس، در هفتمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر برابر با ۱۹ بهمن ماه سه فیلم «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی، «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی و «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد به نمایش درآمد.

در این روز سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پردیس ملت محل برگزاری این رویداد هنری آمد و از این جشنواره بازدید کرد.

از نکات مورد توجه در این بازدید حضور پرتعداد رسانه های تصویری از شبکه های اینترنتی بود که فرصت پرسیدن سوال را از رسانه های رسمی گرفته بودند.

این مشکلی است که تقریبا از ابتدای برگزاری این جشنواره وجود دارد و رسانه های اصلی حتی امکان مصاحبه با عوامل فیلم را هم پیدا نمی کنند.

پس از بازدید از این جشنواره سیدعباس صالحی در توییتی عنوان کرد: «پردیس ملت رفتم، بی آنکه فیلم ببینم. به خبرنگاران که ۸ روز است فیلم می بینند، غبطه خوردم. خود تحریمی دارم که در جشنواره، فیلم نبینم تا مبادا دیدن برخی فیلم ها و یا برداشتم از آنها، سوتفاهم در داوری ها ایجاد کند. جشن سینما بر اصحاب فیلم و رسانه مبارک‌ باد. »

هرچند هفتمین روز این رویداد هنری مصادف با روز پنجشنبه بود و به نظر می رسید که تعداد افراد در نشست های پس از فیلم زیاد باشند اما در هر سه نشست تعداد اصحاب رسانه کم بودند و تقریبا روز خلوتی سپری شد.

همچنین در نشست فیلم سینمایی «هایلایت» خبرنگاری از اصغر نعیمی درباره غیرت یکی از کاراکترهای فیلم سوالی پرسید که در جواب مینا وحید بازیگر این فیلم در پاسخ به این خبرنگار به دلیل به کار بردن کلمه بی غیرت اظهار تأسف کرد که در ادامه آن خبرنگار نیز برای مینا وحید به دلیل نحوه صحبت کردنش متاسف شد و به همین ترتیب درگیری لفظی کوچکی ایجاد شد.

از نکات دیگر این فیلم به حضور جمشید هاشم‌پور بعد از ۱۰ سال در جشنواره می توان اشاره کرد، او که مورد استقبال و تشویق تصویربرداران و عکاسان قرار گرفته بود پیش از آغاز این نشست، سالن جشنواره را ترک کرد و در این نشست حضور پیدا نکرد.

در پایان نشست این فیلم اصغر نعیمی ضمن بیان این مطلب که دوست ندارد نشست فیلمش درگیر حاشیه شود اظهار کرد: بهتر است نکته ای درباره صحبت های شب گذشته بهرام توکلی کارگردان «تنگه ابوقریب» مبنی بر اینکه سینمای مستقل در ایران وجود ندارد، گفت که من هم باید بگویم همیشه همه هزینه ها برای بهرام توکلی می شود، کسانی که از شیر خشک تا فیلم ساختنشان از رانت استفاده کرده‌اند حق ندارند جریان مستقل در سینمای ایران را محکوم کنند زیرا با نصف هزینه ای برای ساخت فیلم چنین افرادی می توان فیلم های خوبی ساخت. کسانی که خودشان وابسته هستند، دیگران را به وابستگی محکوم می کنند. به برخی از دوستان باید بگویم که با سرنیزه نمی شود فیلم را به خورد مردم داد.

سومین و آخرین نشست هم به فیلم سینمایی «ماهورا» تعلق داشت که در ابتدای این نشست حضار یک دقیقه به احترام حمید آخوندی یکی از تهیه کنندگان این فیلم که در حین ساخت اثر درگذشت، سکوت و فاتحه ای نثار روح آن مرحوم کردند.

همچنین در همین نشست کامران تفتی بازیگر این اثر گفت: خوب است که درباره آثار خوب همکارانمان صحبت کنیم بنابراین باید نامی از «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی بیاورم که اشکم را در آورد.  همچنین فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی را نیز بسیار دوست داشتم، لازم است که بگویم چقدر حضور آنها در سینما خوب است و از حضورشان خوشحالم.

همچنین در این نشست مهدی صبایی بازیگر این اثر هم نسبت به اینکه خبرنگاران از او درباره بازی اش در این فیلم سوال نپرسیدند واکنش نشان داد و با طعنه گفت: ممنونم که از من سوالات زیادی پرسیدید و من هم کامل جواب دادم.

وی سپس به دلیل حضور در یک برنامه زنده این نشست را ترک کرد.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.