جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

تقدیر از نویسنده «پست» در جایزه «نسخه نهایی»

فیلم پُست

سینماپرس: لیز هانا یکی از جوایز «نسخه نهایی» ۲۰۱۸ را دریافت کرد. فیلم «پست» که از جمله نامزدهای دریافت جایزه اسکار است، نخستین فیلمنامه سینمایی این نویسنده زن می باشد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در مراسم جوایز «نسخه نهایی» سال ۲۰۱۸ که پنجشنبه شب برگزار شد، از فیلمنامه‌نویس فیلم «پست» یعنی لیز هانا و فیلمنامه‌نویس کارکشته و رییس سابق انجمن نویسندگان آمریکا یعنی هاوارد رادمن تجلیل به عمل آمد.

هانا جایزه «صدای تازه» را دریافت کرد و دلیلش این بود که نخستین فیلمنامه‌نویسی سینمایی او برای فیلم «پست» ساخته اسپیلبرگ تبدیل به یک فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

مریل استریپ، تام هنکس و مجموعه‌ای بزرگ از چهره‌های شناخته‌شده دیگر از جمله بردلی ویتفورد که جایزه را به هانا اهدا کرد، در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

از آثار فیلمنامه‌نویسی رادمن می‌توان به فیلم سال ۲۰۰۷ «وقار بی‌رحم» با نقش‌آفرینی جولین مور و ادی‌ ردمین و همچنین فیلم سال ۲۰۰۸ «آگوست» با بازی ریپ تورن، ‌ جاش هارتنت و دیوید بویی اشاره کرد. او در مراسم پنجشنبه جایزه «تالار مشاهیر» را از آن خود کرد.

رادمن یک استاد دانشگاه و رییس سابق بخش نویسندگی مدرسه هنرهای سینماتیک (یواس‌سی) است و در حال حاضر به عنوان مدیر هنری آزمایشگاه‌های فیلمنامه‌نویسی موسسه ساندس ایفای مسئولیت می‌کند.

رادمن در حین دریافت جایزه خود به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر تالار مشاهیر فیلمنامه‌نویسان شامل ۱۳ مرد سفیدپوست و یک زن شامل نانسی مایرز می‌شود.

«جایزه بزرگ فیلم» مراسم هم به گرتا هاینرمان برای «شهر زیر آتش» و تیم نویسندگی مادر و پسر هانا کالاگان و چد کالاگان برای «قانون پورتیا» رسید.

جوایز نسخه نهایی که حالا سیزدهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد، امسال به مجری‌گری کمدین‌های دوقلو رندی و جیسون اسکایلار برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.