جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

کارن همایون فر: برای کارهای خیلی خوبم تنبیه شده ام

کارن همایونفر در نشست خبری فیلم سینمایی «به وقت شام»

مهر: کارن همایون فر آهنگساز فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا درباره ریزه کاری های آهنگسازی این فیلم صحبت کرد.

کارن همایون فر آهنگساز فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد با تاکید بر اینکه موسیقی این اثر در ایران ساخته شده است گفت: من اعتقاد دارم که تک تک آهنگسازان ما وظیفه دارند که این صنعت را در اینجا زنده نگه دارند از همین رو من هم موسیقی این اثر را در تهران ساختم.

وی با اشاره به همکاری اش در چند اثر ابراهیم حاتمی کیا اظهار کرد: کار با حاتمی کیا بسیار سخت و البته دلچسب است زیرا او کارگردان به شدت باهوشی است و تا چیزی باب طبعش نباشد دست از آن نمی کشد. در این چند سالی که در آثار ابراهیم حاتمی کیا حضور داشته ام متوجه شده ام که او در هچ موردی از مونتاژ و فیلمبرداری گرفته تا ساخت موسیقی کوتاه نمی آید بنابراین همه عوامل همیشه مجبور هستند که بهترین کار خود را ارایه دهند.

آهنگساز «بادیگارد» بیان کرد: من برای موسیقی «به وقت شام» زحمت زیادی کشیدم ولی تجربه اینطور بوده که برای کارهای متوسط تشویق و برای کارهای خیلی خوبم تنبیه شده ام به همین دلیل هیچگاه نمی توانم درباره کیفیت این اثر هم نظر بدهم با این وجود امیدوارم اتفاق خوبی برای فیلم رخ دهد.

همایون فر با اشاره به اینکه در «به وقت شام» موسیقی به خوبی روی فیلم نشسته است، توضیح داد: ماه ها روی موسیقی این اثر کار کردیم و در طول کار خیلی چیزها را حذف و خیلی چیزها را اضافه کردیم و اتودهای زیادی زدیم.

وی در پایان توضیح داد: ما درباره اثری صحبت می کنیم که بسیار فیلم سختی بود و کوچکترین گاف فیلم را به یک مرز دیگر می برد. برای مثال صحنه ای در این فیلم وجود دارد که یک مدافع حرم و پسر یک داعشی با نام ابوخالد از هواپیما به پایین پرت می شوند که در آن صحنه پدر ابوخالد هم حضور داشت که به یکدیگر در لحظه پرت شدن نگاه می کردند. نگاه آنها پدر و پسری بود بنابراین ما به این فکر می کردیم که موسیقی چه موضعی باید بگیرد؟ آیا باید با مدافع حرم شهید شده همراهی می کرد یا با آن پدر و پسر؟ بنابراین ما مجبور بودیم کارهای مختلفی کنیم و روی فیلم بگذاریم تا ببینیم چه تاثیری می گذارد درنهایت به این نتیجه رسیدیم به همین صورت که در فیلم می شنوید کار کنیم که به نظر من جای موسیقی و نحوه آن درست است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.