یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

نصرالله پژمانفر:

ارائه جوایز جشنواره فیلم فجر باعث تضعیف حضور افراد دغدغه‌مند نشود

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: داوران باید در ارائه جوایز جشنواره دقت کنند که فضای ایجاد شده در جشنواره، انگیزه برای فعالیت بعدی افراد دغدغه‌مند به مسائل جامعه و نظام را از بین نبرد.

به گزارش سینماپرس، نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نامزدهای اعلام شده جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره یک رقابتی است که افراد تولیدات خود را به آن عرضه می کنند و افرادی که فیلم را ارائه می کنند توقع دیده شدن و حمایت از جشنواره فیلم فجر دارند. البته انتخاب فیلم‌ها و داوری و قضاوت درباره آن ها سخت و مشکلی است. .

وی ادامه داد: قطعاً داوری‌ها با نظر مخالف و موافق همراه خواهد بود زیرا  سلایق متفاوتی وجود دارد. یک نکته دیگر که باید به آن توجه شود و گاهی گلایه مندی ایجاد می کند؛   انتظاراتی است که مردم از سینما دارند. برخی فیلم ها که رویکرد خاص داشتند و به  میدان آمدند و مسایل اجتماعی به درستی  پرداختند نیاز به تشویق دارند زیرا این آثار به مسایل نظام توجه داشتند.  

نماینده مردم مشهد درادامه گفت: از این فرصت استفاده می کنم و از آقای مهدویان برای ساخت فیلم «لاتاری» تشکر می کنم  ایشان تنها نگاهشان به گیشه نبوده و  به یکی از مسایل مهم کشور  پرداختند. ایشان ازافرادی توانمند هستند که توانستند به یک مساله مهم اجتماع  توجه کنند.  

وی ادامه داد: همچنین از ابراهیم حاتمی کیا باید تشکر کنم که کار بسیار ارزشمندی انجام دادند و فیلم «به وقت شام» به نوعی  ادای احترام به رزمندگانی که در سوریه مبارزه می کنند و  مدافع حرم  که جان خودشان را فدا کردند، است. ایشان به خوبی به این موضوعات پرداختند و جنایاتی که داعش در منطقه مرتکب می شود را به صراحت بیان کردند.  

وی درباره کاندید نشدن برخی از فیلم ها که شایسته حضور در میان نامزدها بودند، گفت: ما به عنوان کمیسیون فرهنگی یک انتظاراتی از داوری ها داریم  و نقطه نظرات را مطرح می کنیم. بخش خصوصی در حوزه سینما فعالیت کرده است که باید به آن  توجه شود. برخی از آثار به دغدغه های اصلی جامعه و نظام توجه داشتند که باید به آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.  

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: داوران باید در ارائه جوایز دقت کنند که فضای ایجاد شده در جشنواره، انگیزه برای فعالیت بعدی افراد دغدغه‌مند به مسایل جامعه و نظام  را از بین نبرد. جمع بندی جشنواره تنها بین چند فیلم تولید شده نیست بلکه یک قدمی است برای آینده سینمای کشور و ما با انتخاب و داوری آینده سینما را رقم می زنیم باید در ارائه جوایز دراین حوزه دقت نظر لازم صورت گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: داوران در ارائه جوایز باید دقت کنند ما انتظارمان از جشنواره جدی است اگرچه حق داوران این است که نظرات خودشان را اعمال کنند اما در عین حال باید بتوانند منطق و دفاعیات درستی برای ارائه جوایز داشته باشند.   منطقی که قابل دفاع باشد و انگیزه افراد را برای حضور در سینما و فعالیت در عرصه هایی که مسایل جامعه و نظام است کمرنگ یا از بین نبرد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.