دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

اوف بر ژورنالیست زرد!

امیر قادری در نشست نقد و بررسی سریال «پژمان» در فرهنگسرای ارسباران

سینماپرس: غیر از این است که فیلم‌های اکثر روشنفکران من‌جمله آقای فرهادی با کمک سینما سفارت تأمین می‌شود و همیشه به لطف دوستان حاشیه نشین خلیج فارس و اروپایی مهیا می‌گردد؟

کافه سینما که دژ نیمه ویران قادری است و با آجرهای غربزدگی بنا شده است در واکنشی نسبت به سخنان حاتمی کیا گفته:
اف بر فیلمساز نفتی، که خودش را پشت نام دیگران پنهان می‌کند، و با وجود آن که فیلم‌اش در این اوضاع با پول مردم ساخته شده، حاضر به اعلام رقم شفاف بودجه فیلم و دستمزد خودش نیست و تحمل نقد محصول سطح پایینی که ساخته را ندارد.


یک- حاتمی کیا که خودش می‌گوید ممنون اوج است و آنجا را سرمایه‌گذار فیلمش معرفی کرده است پس پشت چه کسی پنهان شده است؟


دو- چه کسی گفته که کافه سینما قرار است تبیین کند که فیلم خوب و بد چیست؟ مگر قادری و دار و دسته‌اش که هر روز در سینما ملت دنبالش راه می‌افتادند اساتید بلامنازع سینما هستند؟


سه- پول مردم دست سازمان اوج نیست، سازمان اوج توسط فعالیت‌های خود کسب درآمد می‌کند و کمک  سپاه که آنهم نزدیک به اکثریتش توسط خود این ارگان تامین می‌شود چون در اقتصاد خود کفا است.


اما چهار- غیر از این است که فیلم‌های اکثر روشنفکران من‌جمله آقای فرهادی با کمک سینما سفارت تأمین می‌شود و همیشه به لطف دوستان حاشیه نشین خلیج فارس و اروپایی مهیا می‌گردد؟ آیا فیلم عرق سرد که نه توسط مردم و نه منتقدان به جز روشنفکران مورد توجه قرار نگرفته است فیلم ماندگار و ماندنی سینمای ایران و تجلی اراده ملی ما است؟


راستی آقای قادری شما پول از کجا می‌گیرید که هر چند وقت یکبار به کشورهای خارجی می‌روید و فیلم‌های روز را در سالن‌های فوق پیشرفته تماشا می‌کنید؟

*حمید صنیعی‌منش

نظرات

  • بیتا ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۱۶:۱۵
    0 1
    کسی که اتش رو روشن کرد شخص ایشون بود. نقدهای کافه سینما در این دوره بشدت غیرفنی و جهت دار، همراه با عقده های سیاسی بود.
  • روابط عمومی کافه سینما ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۲۲:۲۱
    1 3
    سلام با توجه به اینکه این مطلب براساس قانون مطبوعات شامل درج جوابیه می گردد. لینک زیر http://caffecinema.com/%DA%86%D8%B1%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D8%BA%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C
  • ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۹:۲۹
    0 1
    اقادری وقتی که شما در برنامه هفت حاضر می شدین و از کنار نقد فیلمها به شهرت و منفعت مالی می رسیدین ٬ صدا وسیمای ایران هم نفتی بود و از پول و از جیب مردم اداره میشد
  • مریم ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۴:۰۳
    0 1
    همه می دونیم اسم حاتمی کیا رو هر فیلمی بره اون فیلم فروش بالایی داره.. جزوه بالاترین فروش ها! چقد چرت میگه که از در امد نفتی تهیه شده!! فیلم هاش در می یاره ..
  • ب ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۹:۴۲
    0 1
    نه که خودشون دستشون تو جیب مبارک هست. و از بس که شفافند می شه اونها را به جای شیشه به کار برد.
  • پریسا ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۰۲:۳۸
    0 1
    به وقت شام معرکست
  • ستاره ۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۶:۴۴
    0 1
    این نقد نبود. خشم بود...گویی برخی تحمل انعکاس آنچه درباره اش هیچ نمی دانند و ادراک و لمس نکرده اند را ندارند. وقتی در خیال برخی تلخ ترین فجایع نه اسلامی که انسانی طنز است بگذار چشم ببندند و زبان باز کنند
  • علی ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۱:۴۱
    0 1
    اقای قادری مانند یک حریف ضعیفی که چندین بار شکست خورده و بدنبال فرصتی برای تخریب حرفش و جبران شکستهای گذشته خودش است ، می ماند. واقعاً برای سینمای ایران و وجود همچنین آدمهایی متاسفم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.