چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

«دستکش ننه عصمت» به مادر شهید سربرنیتسایی رسید

دستکش ننه عصمت

سینماپرس: طی مراسمی در سارایوو پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین، «دستکش ننه عصمت» از طرف جشنواره مردمی فیلم «عمار» به مادر شهید سربرنیتسایی تقدیم شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی، طی مراسمی که با حضور محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، بهروز ناصری مدیر دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سارایوو پایتخت این کشور و جمعی از علاقه‌مندان و فعالان فرهنگی برگزار شد از رامیزا بورزیج که خانوده‌اش در جنگ بوسنی شهید شدند با اهدای جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» جشنواره مردمی فیلم «عمار» و هدیه ای نقدی قدردانی به عمل آمد.

حضور رامیزا بورزیج یکی از اعضای انجمن مادران سربرنیتسای بوسنی و هرزگوین و شرح ماجرای دردناک شهادت همسر و فرزندانش در زمان جنگ بوسنی در یکی از سکانس های فیلم بلند «آوازهای باد» باعث شد جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» به عنوان نمادی از مقاومت و پایداری به خاطر حضور این شخص در این اثر از طرف جشنواره «عمار» به او تقدیم شود.

بورزیچ از گروه فیلمساز ایرانی و کانال بالکان شبکه جهانی سحر به دلیل رساندن پیام هموطنانش به مردم ایران که همواره حامی آنان بوده اند، تشکر کرد.

«دستکش ننه عصمت» جایزه ویژه جشنواره «عمار» است که طی سال های اخیر به فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اهدا می شود و تاکنون چهره هایی نظیر مسعود ده‌نمکی موفق به دریافت آن شده اند.

فیلم بلند داستانی «آوازهای باد» که اکنون با پشت سر گذاشتن آخرین مراحل فنی برای اکران در سینماهای گروه «هنر و تجربه» آماده می شود برای نخستین بار در هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» رونمایی شد.

«آوازهای باد» روایت قصه زندگی دختر جوان و هنرمندی به نام آنا ماریا را متاثر از جنگ بوسنی به تصویر می کشد و در آن چالش ها و پیامدهای جنگ در زندگی مردمان این کشور و نقش و تاثیر کمک های انسان دوستانه و صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران به بوسنی و هرزگوین را به نمایش می‌گذارد.

سابت سیدینوویچ، جنیتا ایماموویچ، مرصاد الزی، بیرسنا رستموویچ، مراد رستموویچ، لنا مگ لبو و ونسا گلوجو لونل گروه بازیگران اصلی این اثر را تشکیل می‌دهند.

«آوازهای باد» به نویسندگی و کارگردانی محسن سوهانی، تهیه کنندگی محمود بابایی و مجری طرحی و مشاوره کارگردانیتوسط بهروز ناصری، محصول مشترک شبکه جهانی سحر و سازمان فرهنگی-رسانه ای اوج است که با حضور عوامل فنی و بازیگران بوسنیایی از طرف دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سارایوو به تولید رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.