چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

چه خبر از سریال های نوروزی؟

سریال «دیوار به دیوار ۲»

سینماپرس: مراحل تصویربرداری و آماده سازی مجموعه های تلویزیونی «پایتخت ۵»، «تعطیلات رویایی» و «دیوار به دیوار ۲» برای پخش در نوروز ۹۷ در حال پیگیری است.

به گزارش سینماپرس، سه سریال که از گزینه‌های اصلی پخش نوروزی تلویزیون هستند، این روزها توسط سیروس مقدم، علیرضا امینی و سامان مقدم کارگردانی می‌شوند.

تصویربرداری سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده اردیبهشت ماه در منطقه شیرگاه استان مازندران آغاز شد.

سریال «پایتخت» با مشارکت سازمان هنری اوج در لوکیشن‌های مختلفی از جمله شیرگاه، ساری، قائم‌شهر، جاده، جنگل، شمال شرق تهران، فرودگاه، شهرک سینمایی دفاع مقدس و ... جلوی دوربین رفته است. گروه برای ضبط بخش‌های پایانی عازم ترکیه شدند و سکانس‌های آخر سریال را با محوریت گروه تروریستی داعش تولید و ضبط کردند.

بازیگران این سریال محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، سلمان خطی و ... هستند.

مقدم درباره اینکه چه ویژگی‌هایی در «پایتخت ۵» رعایت شده که از تکراری بودن آن جلوگیری شود؟ گفته است: تا زمانی که ما حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم، «پایتخت» را می‌سازیم و فقط به صرف این نیست که یک سریالی گرفته، مردم آن را دوست دارند و ما باید به هر قیمتی آن را بسازیم؛ که اگر این طور بود سال گذشته آن را می‌ساختیم در حالی که ما سال گذشته هیچ ایده و سوژه‌ای برای ادامه کار نداشتیم و به همین خاطر هم دست به کار نشدیم. «پایتخت» هر زمان که سوژه خوبی داشته باشد و بداند که مخاطب آن سوژه را دوست دارد ادامه دارد.

***

تصویربرداری سریال «تعطیلات رویایی» یا «افتاده‌ها» که در نوروز ۹۷ از شبکه دو سیماست به کارگردانی علیرضا امینی در کیش ادامه دارد.

به تازگی دو بازیگر جدید فاطمه هاشمی و فرهاد بشارتی به این مجموعه اضافه شده‌اند.

بخش بیشتر تصویربرداری سریال در کیش خواهد بود و تاکنون بیش از ۱۰ جلسه از این مجموعه تلویزیونی در شیراز و در اماکن تاریخی این شهر تصویربرداری شده است.

سریال «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی که قرار است نوروز ۹۷ روی آنتن شبکه دو سیما برود روز دوشنبه (۱۱ دی ماه) در شهر شیراز کلید خورد.

فیلمنامه این سریال را احسان جوانمرد نوشته است و در ۱۵ قسمت ساخته خواهد شد. همچنین محمدرضا شریفی‌نیا که بازیگردانی این سریال را بر عهده دارد خودش هم در آن بازی می‌کند.

تعطیلات رویایی

از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به افسانه بایگان، افسر اسدی، محمود عزیزی و رضا یزدانی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این سریال ۱۵ قسمتی که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه شده، آمده است: «تعطیلات رویایی» داستان دو برادر است که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت‌هایی رسیده‌اند و در ایام نوروز با خانواده‌هایشان در مهمانسرایی در مشهد اقامت می‌کنند که با ورود یک مسافر خارجی حوادث جالب و شیرینی برایشان رقم می‌خورد ...

دیوار به دیوار۲

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار ۲» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی‌نادی در حالی ظرف روزهای پیش رو به مرز ۵۰ درصد می رسد که گروه تولید این سریال همچنان در لوکیشن اصلی پروژه و در خانه ای بزرگ در خیابان دولت حضور دارند.

میترا حجار و علی قربان زاده ۲ بازیگر جدیدی هستند که به تازگی به پروژه اضافه شده و با انجام تست گریم مقابل دوربین رفته اند.

این مجموعه یک بازیگر مطرح دیگر نیز خواهد داشت که به زودی انتخاب خواهد شد.

اسامی بازیگران این مجموعه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، میترا حجار، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، علی قربان زاده، رضا ناجی و سام نوری.

سریال دیوار به دیوار

دیگر عوامل اصلی این مجموعه عبارتند از سرپرست نویسندگان: خشایار الوند، نویسندگان: حمید برزگر، پریسا شمس، الهام ایمانی، جانشین تهیه و مدیر تولید: شهرام دانش‌پور، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، مشاور کارگردان: سروش محمدزاده، دستیار دوم کارگردان: مهشاد فقهایی، دستیار کارگردان: فرزاد حاجی‌خانی، منشی صحنه: بهناز تاجیک، مدیر تصویربرداری: داود رحمانی، طراح صحنه: کیوان مقدم، تدوین: سیامک مهماندوست، مدیر صدابرداری و صداگذار: محمود خرسند، صدابردار: سهیل متولی، طراح چهرپردازی: ایمان امیدواری، سرپرست چهره‌پردازان: سیامک احمدی، مجریان گریم: الهام فراخی، یاسمن ادیبی، توحید خداپرست، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، طراح لباس: زهره رحمانی، دستیار طراح: علی یعقوبی، دستیار لباس: زهره غلامی، دستیار طراح صحنه: پیام عزیزخانی، مدیر صحنه: حامد اصلانی، دستیار صحنه: امین عطار، عکاس: مهدی صادقی، دستیاران تصویربردار: رضا فرعزیزخانی، یعقوب جهانپور، گروه تصویربرداری: مرتضی قره‌گزلو، یوسف صفایی، مهران طلایی، علیرضا ثابت‌نیا، دستیار صدابردار: مجید صداقت، میعاد کوه‌انداز، تدوین صدا: مهدی جمشیدیان، دستیار تهیه: جواد صفرزاده مقدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.