جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

افتتاح برلین ۶۸ با یک انیمیشن/ گرامیداشت «جزیره سگ‌ها»

افتتاح جشنواره برلین

سینماپرس: شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین شب گذشته با نمایش انیمیشن «جزیره سگ‌ها» کار خود را شروع کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در شب افتتاحیه جشنواره فیلم برلین که با نمایش انیمیشنی ساخته وسن اندرسون شروع شد این کارگردان همراه با تیلدا سوینتون و گرتا گرویگ روی فرش قرمز برلیناله رفتند.

در شب افتتاحیه این جشنواره دیتر کاسلیک مدیر و مونیکا گوترز وزیر فرهنگ و رسانه آلمان به چهره‌های جهانی صنعت سینما و فرانک والتر اشتان‌مایر رییس جمهوری آلمان خوش‌آمد گفتند.

بیل موری، برایان کرانستون، جف گولدباوم، گرتا گرویگ، تیلدا سوینتون، باب بالابان و لیو شرایبر از جمله صداپیشگان انیمیشن «جزیره سگ‌ها» بودند که با اولین اکران جهانی این انیمیشن روی فرش قرمز برلیناله رفتند.

رومن کاپولا و جیسون شوارتزمان نویسندگان فیلمنامه این انیمیشن و شماری از اعضای فنی آن نیز در این مراسم حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه دیشب شماری از زنان حاضر با لباس مشکی حاضر شده بودند تا حمایت خود را از جنبش «هشتگ من هم همین‌طور» نشان دهند. این مساله از چشم مجری تلویزیون آلمان آنکه انگلکه که هنرپیشه و کمدین نیز هست و اجرای برنامه افتتاحیه را برعهده داشت،  دور نماند و به طعنه سخنانی درباره جمع شدن چهره‌ها بیان کرد.

روی صحنه مراسم افتتاحیه گروترز از مارلین دیتریش ستاره سینمای آلمان یاد کرد که مرزهای تفاوت جنسیتی را با پوشیدن لباسی مردانه در فیلم «مراکش» ساخته جوزف فون اشترن‌برگ در سال ۱۹۳۰ به چالش کشیده بود.

میشاییل مولر شهردار برلین نیز به گذشته برلین و تقسیم آن در دوران جنگ سرد اشاره کرد و گفت: برلینی‌ها دیگر مدت‌های مدیدی است بدون دیوار جداکننده زندگی می‌کنند. این گنج ماست.

در این مراسم که با حضور ۱۶۰۰ مهمان خارجی و داخلی برگزار شد، تام تیکور به عنوان رییس هیات داوران رقابت بین‌المللی برلیناله همراه اعضای گروه داوری معرفی شدند و روی صحنه رفتند.

این در حالی است که امسال ۱۹ فیلم برای دریافت خرس طلای جشنواره با هم رقابت می کنند. در مجموع ۲۴ فیلم در بخش رقابتی نمایش داده می‌شوند اما ۵ عنوان از این فیلم‌ها در این رقابت شرکت ندارند.

اندرسن در سال ۲۰۱۴ با فیلم «هتل بزرگ بوداپست» آغازگر برلیناله بود و یک خرس نقره‌ای را از آن خود کرد.

«جزیره سگ‌ها» دومین فیلم انیمیش وس اندرسن است و فیلم «آقای فاکس شگفت‌انگیز» نخستین تجربه او در این ژانر سینمایی بود.

فیلم «خوک» ساخته مانی حقیقی نیز از ایران در بخش اصلی رقابت‌ها حضور دارد. سینماگران آلمانی نیز با چهار فیلم در این بخش شرکت دارند.

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم برلین هم‌چون سال‌های پیش در کاخ برلیناله در قلب پایتخت آلمان برگزار شد و این جشنواره از ۱۵ تا ۲۵ فوریه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.