پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

در منطقه آزاد اروند؛

اختتامیه بخش تجلی اراده ملی برگزار شد/ سازمان ها و نهادها برخلاف هیأت داوران تنها فیلم های ارزشی را مورد توجه قرار دادند

بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر

سینماپرس: در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر سازمان ها و ارگان ها فیلم های ارزشی را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس حاضر در این رویداد مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پخش سرود ملی حمهوری اسلامی ایران در شهر آبادان با حضور تعدادی از هنرمندان، اهالی رسانه و مدیران سینمایی برگزار شد.

شهیدی‌فر در ابتدای این مراسم به ریشه‌های تمدنی و هویتی ایران‌زمین در آبادان اشاره کرد و محل برگزاری مراسم (سینما بریم) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای ایران و آبادان را به عنوان یکی از نمونه‌های اولین پیشرفت‌های کشور در این شهر برشمرد. او به حضور آبادانی‌ها در جمع فرزانگان و حضور فعال مردم این خطه در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و یاد شهدای آبادان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه دفاع از حرم را گرامی داشت.

سپس مهدی قربان‌پور در ادامه به فعالیت ستاد برگزاری این بخش از جشنواره اشاره کرد و ضمن خوشامدگویی و تشکر از همه برگزارکنندگان این مراسم در کنار رود اروند و پالایشگاه آبادان، از حاضران خواست بهروز نشان و همایون قنواتی را به واسطه زحمات‌شان در میزبانی از این بخش جنبی جشنواره سی و ششم تشویق کنند. او اظهار امیدواری کرد در آینده نیز بخش تجلی اراده ملی در منطقه آزاد اروند برگزار شود.

در بخش دیگری از مراسم مهندس اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به ایراد سخن پرداخت و جشنواره فیلم فجر را محل دیدار مردم با هنرمندان کشور دانست. او ضمن خیرمقدم به حضار برپایی بخش تجلی اراده ملی در منطقه آزاد اروند را یک افتخار قلمداد کرد. او در ادامه به حماسه‌سازی ملت ایران و مردم خوزستان در دفاع مقدس، گفت: متاسفانه در دوران بازسازی نتوانستیم خرمشهر و آبادان را به حالت اصلی خود برگردانیم چون نتوانستیم بازسازی اقتصادی انجام دهیم چرا که شهرها با بازسازی و رونق اقتصادی در حوزه کسب و کار شکل می‌گیرند.

وی گفت: بخش خصوصی و مردم کارآفرین و تولید کننده هستند که می‌توانند شهرها را بسازند و توسعه ایجاد کنند.
زمانی گفت: بخش عمده‌ای از این قضیه به فرهنگ برمی‌گردد و هنرمندان می‌توانند نقش مهمی در ایجاد فرهنگ ایفاکنند. هنر می‌تواند اقتصادی هم باشد چرا که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد و شغل‌آفرینی در هنر می‌تواند درآمدزا و اقتصادی باشد تا در مسیر توسعه قرار گیرد. بخش خصوصی ما می‌تواند در این زمینه بسترسازی کند. یکی از وظایف ما در منطقه آزاد اروند تسهیل ایجاد این زیرساخت‌هاست و ما آمادگی مشارکت با همه کسانی هستیم که ایده‌های جدید و کارآمد درحوزه فرهنگی داشته باشند و از طریق ایجاد یک صندوق، یاری‌گر ایده‌های نو خواهیم بود.

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید؛  جوایز مرکز ملی فرش ایران به شرح زیر اهدا شد.  

۱-جایزه اول به طراح صحنه فیلم «دارکوب»  به آقای آیدین ظریف 
۲-جایزه دوم به طراح صحنه فیلم «مصادره» به آقای اصغر نژاد ایمانی 
۳-جایزه سوم به طراح صحنه فیلم «جاده قدیم» به آقای کیوان مقدم 
۴-جایزه چهارم به طراح صحنه فیلم «شعله ور»  به آقای محمد رضا شجاعی 

شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن سپاس از نویسنده و کارگردان، تهیه کننده و عوامل محترم فیلم «تنگه ابوقریب» و به پاس رشادت‌های گردان عمار و به‌یاد قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) شهید غلامرضا صالحی که در تنگه ابوقریب در روز ۲۲ تیرماه به شهادت رسید به‌عنوان نماد مقاومت و نگاه معنوی آب در این فیلم ارزشمند، تندیس خود را مشترکا به ساعد سهیلی برای فیلم «ماهورا» و حمیدرضا آذرنگ و جواد عزتی برای «تنگه ابوقریب» تقدیم کرد.  جایزه چهارم شرکت مدیریت منابع آب ایران به بهرام توکلی برای فیلم «تنگه ابوقریب» اهدا شد.

جایزه ویژه شرکت سهامی بیمه ایران به مبلغ پنجاه میلیون ریال به خاطر پرداخت هنرمندانه به واقعه ساختمان پلاسکو و نمایش جنبه‌های انسانی این حادثه تلخ همچنین نمایش معضلات اجتماعی که باعث مشاغل کاذب و غیراخلاقی نظیر اخذ دیه از شرکت‌های بیمه با ایجاد تصادفات ساختگی می‌گردد، تقدیم می‌شود به کارگردان فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» جناب آقای مصطفی کیایی.

جایزه ویژه شرکت سهامی بیمه ایران به مبلغ پنجاه میلیون ریال به‌خاطر تولید اثری ماندگار به منظور نمایش مجاهدت‌های رزمندگان جان برکف ایران در قله افتخار تاریخ این مرز و بوم – یعنی هشت سال دفاع مقدس – تقدیم می‌شود به تهیه کننده فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»

جایزه ویژه شرکت سهامی بیمه ایران به مبلغ پنجاه میلیون ریال، در تجلیل از نقش همه مردم ایران در حماسه هشت سال دفاع مقدس فارغ از قومیت و دیدگاه‌های مختلف، تقدیم می‌شود به محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب»

 شورای عالی اخلاق پزشکی کشور دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آقای جواد عزتی، بازیگر فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» برای ایفای نقش دکتر در این اثر؛  دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آقای بهرام توکلی، نویسنده و کارگردان، «تنگه ابوقریب»

 انجمن مدیران تولید جایزه بهترین مدیر تولید به محمد رضا منصوری مدیر تولید فیلم «تنگه ابوقریب» اهدا کرد.

  بنیاد شهید و امور ایثارگران دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم سینمایی «به  وقت شام» و کارگردان آن ابراهیم حاتمی‌کیا اهدا کرد همچنین دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند رسید و جایزه مشابهی به کارگردان فیلم «ماهورا» اهدا شد.

منطقه آزاد اروند نیز جوایزی به شرح زیر اهدا کرد:

۱- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به کارگردان فیلم سینمایی «شعله ور»  حمید نعمت‌الله.  
۲- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «سوءتفاهم»  احمدرضا معتمدی.
۳- دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به تهیه کننده فیلم سینمایی «اتاق تاریک»  روح‌الله حجازی.  

۴-دیپلم افتخار وجایزه نقدی به ارزش صد میلیون ریال به داریوش ارجمند برای فیلم «ماهورا»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.