یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

جشنواره مستقل «فیلم اولی ها»؛ تدبیر یا بی تدبیری/۷

افشارزاده: شاهد بیکاری فزاینده در حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما هستیم/ برگزاری جشنواره های متعدد در سینمای خانوادگی کشور به صلاح نیست

مهشید افشارزاده در نشست خبری فیلم سینمایی پنج ستاره

سینماپرس: مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بیان اینکه سال آینده جشنواره «فیلم اولی ها» را برگزار می کنیم، گفت: متأسفانه در دولت آقایان «روحانی» و «خاتمی» درهای سینما فقط برای حضور افراد وابسته به آن ها باز بوده و هست و نیروهایی وارد جریان کار در سینما شده اند که فقط مسئولان با آن ها کار می کنند و سایر سینماگران بیکار و خانه نشین اما کاربلد دیده نمی شوند!

کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما پرسش های زیادی از مسئولان فرهنگی کشور داریم؛ چرا باید برخی از فیلمسازان مرتباً و همه ساله با سرمایه های دولتی فیلم بسازند و عده ای دیگر که شاید در کارشان بسیار حرفه ای تر هستند باید خانه نشین شوند؟ آیا دلیل حضور این افراد و کارهای متعدد و مکررشان در سینما همان «ژن» خوب و مرغوب شان است یا اینکه وابسته بودن شان به برخی افراد باعث تولیدات مکررشان در سینما شده؟

وی ادامه داد: متأسفانه تصمیم هایی که برای سینمای کشور گرفته می شود هیچ یک به نفع و صلاح عموم جامعه سینمایی نیست؛ ما شاهد بیکاری فزاینده در حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینمای کشور هستیم اما درهای سینما برای افراد جدید الورودی گشوده است که وابستگی خانوادگی دارند!

افشارزاده تصریح کرد: سینما و تلویزیون ایران مدتی است که خانوادگی شده و فامیل بازی و پارتی بازی در آن موج می زند؛ البته همه ما به خوبی آن افرادی که در صدر چنین ماوقعی هستند را به خوبی می شناسیم و می دانیم که چه کسانی مافیای سینما شده اند و به واسطه خویشاوندی شان با برخی مدیران اسبق سینمایی یا برخی افراد مطرح اداره سینما را در سیطره خود گرفته اند و به دیگران جای نفس کشیدن هم نمی دهند!

بازیگر فیلم سینمایی «عیار ۱۴» در پایان این گفتگو گفت: برگزاری جشنواره های متعدد در سینمای خانوادگی کشور به صلاح نیست!؛ سینمای ایران امروزه بیش از آنکه نیاز به برگزاری جشنواره های ریز و درشت داشته باشد نیاز به اصلاح زیرساخت ها، حمایت از سینماگران بیکار و خانه نشین و فراهم سازی شرایط عادلانه برای همه اهالی سینما به صورت یکسان دارد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمد ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۹:۱۰
    0 0
    سرکارخانم افشار زاده استحضار دارید که همه سال ها صدها فیلم در قالب های مختلف تولید وساخته می شود وامکان حضور در جشنواره های کوچک وبزرگی که سرکار نمی پسندید به نمایش در می آیند وبه موفقیت های دست می سابند اگر این جشنواره ها نباشند کجا باید دیده شوند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.