شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

جشنواره مستقل «فیلم اولی ها»؛ تدبیر یا بی تدبیری/۹

زرگرنژاد: بازگشت بخش «نگاه نو» به جشنواره فیلم فجر ضروری است/ امیدوارم دیگر شاهد تصمیم گیری های سیاسی در سینما نباشیم

حمید زرگرنژاد در برنامه ۲ قدم تا سیمرغ

سینماپرس: حمید زرگرنژاد کارگردان سینما در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بیان اینکه سال آینده جشنواره «فیلم اولی ها» را برگزار می کنیم، گفت: برگزاری یک جشنواره مستقل برای فیلم اولی ها اشتباه است و نه تنها هیچ لطفی ندارد بلکه باعث نادیده گرفتن فیلمسازان اول در سینما می شود و بنده معتقدم بازگشت بخش «نگاه نو» به جشنواره فیلم فجر ضروری است و فیلم ها و فیلمسازان اول نباید به دلیل تصمیمات خلق الساعه مدیران سینمایی از مهمترین جشنواره سینمایی کشور حذف شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم های اول باید در یک رقابت عادلانه و با فرصت یکسان و برابر بتوانند در مهمترین جشنواره سینمایی کشور حضور داشته باشند، دیده شده و نقد و داوری شوند. برگزاری یک جشنواره مستقل برای فیلم های اول نه تنها جز ضرر چیزی برای فیلمسازان اول به همراه ندارد بلکه به طور کل باعث نابودی آثار آن ها خواهد شد؛ ما در هیچ کجای دنیا شاهد چنین اتفاق نادرستی نبوده و نیستیم و این اتفاق در سینمای کشور ما هم نباید رخ دهد.

وی ادامه داد: با توجه به داوری سیاسی مسئولان در جشنواره سی و ششم امیدوارم دیگر شاهد تصمیم گیری های سیاسی در سینما نباشیم!؛ متأسفانه آنچه ما در حال حاضر شاهد آن هستیم ایجاد موج نگاه های سیاسی و جناحی در سینما است و سال ها باید بگذرد تا دلیل تصمیمات سیاسی، غیراصولی، غیرکارشناسی و نادرست مسئولان سینمایی و جشنواره فیلم فجر روشن شود.

زرگرنژاد تأکید کرد: فیلمسازان اول به خصوص طی سال های اخیر ثابت کرده اند که حرف های جدی و مهمی دارند و باید به آن ها توجه بسیار ویژه تری در سینما صورت گیرد اما قطعاً این توجه ویژه هیچ ارتباطی با برگزاری یک جشنواره مستقل برای آن ها و صرف هزینه های گزاف و بریز و بپاش ندارد بلکه مسئولان باید از تولید آثار فیلمسازان اول حمایت کنند، شرایط عادلانه ای برای اکران آثار ایشان فراهم کنند و در نهایت این فیلم ها را از گردونه رقابت در مهمترین رویداد سینمایی کشور خارج نکنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم دیگر هرگز شاهد چنین تصمیمات خلق الساعه و لحظه ای در سینمای کشور نباشیم و بتوانیم بر اساس استانداردهای رایج در سنیمای جهان، گام به گام سینمای کشور را با رشد و رونق همراه کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.