دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

۲ مدیر هنری درگذشت استاد عبدالکریم مهرافشان را تسلیت گفتند

اعلام زمان مراسم تشییع داوود سیدی گرفمی-تسلیت-انالله و اناالیه راجعون

سینماپرس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار پیام هایی جداگانه درگذشت آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماپرس، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار پیام هایی جداگانه درگذشت استاد عبدالکریم مهرافشان را تسلیت گفتند.

در متن پیام سید محمد مجتبی حسینی آمده است:

«اندوه که هنرمندی دیگر از میان ما رفت اما عبدالکریم مهرافشان با نواها و خاطرات دلنشینی که به یادگار گذاشته است، در یادها و دل ها می ماند.

عبدالکریم مهرافشان سال ها نوازندگی و آهنگسازی کرد، با ارکسترها و استادان و بزرگان موسیقی ایران نواخت و همراه شد و سال ها نیز هنرجویانی برای فرهنگ وهنر این سرزمین پرورش داد، ساخته های این هنرمند همچنان اجرا می شود و در روند موسیقی ایران جاری است. ضایعه درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده آن زنده یاد، هنرمندان و دوستداران هنر تسلیت می گویم و برای ایشان علو درجات را از درگاه ایزد متعال خواستارم. »

در متن پیام تسلیت فرزاد طالبی نیز آمده است:

«کدام راه گرفتی که برگ تازه شوق/ به بوی مهر تو آمد، به تلخ داغ تو ریخت

پذیرفتن خبر کوچ فرزانگانی که عمری را برای اعتلای هنر این میهن عزیز سپری کرده اند؛ بی گمان تا همیشه ایام سخت و جانکاه است.

چهره هایی همچون استاد عبدالکریم مهرافشان که بیش از هفتاد سال، درغوغای آرام نغمه ها و پیوند زیبایی و مهرورزی، زندگی کرده و اینک به خلوت جاودانگی پیوسته اند. رحمت و رضوان خداوند را برای آن روح بلند، طلب نموده و صبر و شکیبایی خانواده شریفش را امید می بریم. »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.