شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

جشنواره مستقل «فیلم اولی ها»؛ تدبیر یا بی تدبیری/۱۰

قوی تن: بخش «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر باید احیاء شود/ تحمیل هزینه های زاید به سینما صلاح نیست

علی قوی تن

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینما در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بیان اینکه سال آینده جشنواره «فیلم اولی ها» را برگزار می کنیم، گفت: بخش «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر باید احیاء شود و همچنین تحمیل هزینه های زائد در سینما به صلاح نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «سنجاقک های برکه سبز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه از زمانی که بخش مهم و ارزشمند «نگاه نو» از جشنواره فیلم فجر حذف شد و فیلم های اول به جای نمایش در این بخش در سودای سیمرغ به نمایش درآمدند بوی این اتفاق می آمد که گویا دست هایی در کار است تا فیلم ها و فیلمسازان اول به طورکل از جشنواره کنار گذاشته شوند. جشنواره فیلم فجر نباید بی اهمیت، کمرنگ و کوچک شود و از سوی دیگر فیلمسازان اول برجسته ای در این جشنواره اولین آثارشان دیده شده و مورد توجه قرار گرفته که سال ها بعد به عنوان سینماگران حرفه ای در هنرهفتم فعالیت کرده اند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مسئولان سینمای کشور با بی تدبیری بخواهند همچنان بخش «نگاه نو» را از جشنواره بردارند به ناچار باید جشنواره ای برای فیلم اولی ها برگزار شود اما ترجیح بر این است که فیلم های اول در یک بخش مجزا در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور حضور داشته باشند، مورد قضاوت و داوری قرار بگیرند و این حق از فیلمسازان جوان و خلاق اول گرفته نشود که فرصت حضور در جشنواره فیلم فجر را از دست بدهند.

قوی تن خاطرنشان کرد: معتقدم فیلم اولی ها حق دارند نسبت به این اتفاق معترض باشند چرا که این بخش مهم اصولاً نمی بایست از جشنواره فیلم فجر حذف می شد؛ این بخش به خوبی در جشنواره فیلم فجر جا افتاده بود و متأسفانه معلوم نیست بر اساس سلیقه کدامیک از مسئولان و مدیران سینمایی این بخش مهم از جشنواره فیلم فجر حذف شد!

وی در خاتمه افزود: ما اصولاً در تمامی جشنواره های معتبر و مطرح دنیا شاهد آن هستیم که فیلم ها بر اساس کیفیت شان مورد توجه قرار می گیرند و فیلم های اول در کنار فیلم های فیلمسازان حرفه ای سینما در جشنواره ها بر اساس لیاقت و شایستگی شان حضور دارند اما این مسأله را جایی نشنیده و ندیده ایم که جشنواره ای مختص فیلم اولی ها برگزار شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.